Pearson BTEC poziom 7 w rozszerzonym dyplomie z zarządzania strategicznego i przywództwa
The College of Central London
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
London, Wielka Brytania
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
Poproś o informacje
Tempo
Pełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2023
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Pearson BTEC poziom 7 w rozszerzonym dyplomie z zarządzania strategicznego i przywództwa
Uczelnia oferuje teraz nowy Diploma in Management Studies opracowany przez PEARSON-BTEC, największą organizację przyznającą kwalifikacje zawodowe w Wielkiej Brytanii. Jest to uznawana (podyplomowa) kwalifikacja biznesowa w Wielkiej Brytanii i sama w sobie jest kwalifikacją zawodową. Jest akceptowana jako droga do MBA. W niektórych przypadkach zwolnienie z pierwszego roku studiów MBA.
Wytyczne i jednostki
Pearson BTEC poziom 7 w rozszerzonym dyplomie z zarządzania strategicznego i przywództwa
Ta kwalifikacja składa się z trzech jednostek podstawowych wspieranych przez sześć jednostek specjalistycznych wybranych z szerokiej gamy dostępnych jednostek specjalistycznych. Kwalifikacja ta poszerza i pogłębia umiejętności zarządzania i wiedzę uczących się.
Jest to angażujący program dla studentów szkół wyższych i dorosłych, którzy mają jasność co do obszaru zatrudnienia, w którym chcą podjąć lub w którym chcą się rozwijać w ramach istniejącego zatrudnienia. Zapewnia również odpowiednie kwalifikacje osobom, które po przerwie w karierze chcą zmienić karierę zawodową lub przejść do pracy w zarządzaniu.
Rozpoznawanie ciała zawodowego
Poziom 7 BTEC Advanced Professional Qualifications in Management Studies został opracowany z myślą o rozwoju kariery i uznawaniu przez organizacje zawodowe. Istotne jest, aby uczący się odnieśli maksymalne korzyści z programu studiów.
Kwalifikacje wstępne:
Uczniowie prawdopodobnie odniosą największe korzyści z programu, jeśli mają co najmniej jedno z poniższych:
- Doświadczenie w pracy na strategicznym stanowisku kierowniczym
- Pierwszy stopień (np. dyscypliny Business Studies)
- Dyplom BTEC HND (np. w dyscyplinach Business Studies)
oraz
- Studenci muszą mieć co najmniej 21 lat.
- Muszą posiadać poziom języka angielskiego odpowiadający C1 CEFR - 6,5 IELTS z minimum 5,0 we wszystkich sekcjach. Dorośli studenci (powyżej 21 lat) mogą być zwolnieni z niektórych z powyższych wymagań ze względu na doświadczenie, ale tam, gdzie angielski nie jest pierwszym językiem, studenci muszą przedstawić niedawne zaświadczenie o osiągnięciu co najmniej IELTS 6.5, jak wspomniano powyżej.
STRUKTURA PROGRAMU:
Jednostki podstawowe - istnieją trzy jednostki podstawowe, w tym jednostka 3: Badania nad zarządzaniem
Jednostki opcjonalne - istnieje szesnaście jednostek, z których studenci muszą wybrać sześć jednostek do uzyskania dyplomu BTEC Advanced Professional Diploma.
Jednostki podstawowe
- Część 1: Zaawansowany rozwój zawodowy
- Część 2: Zarządzanie zmianą w organizacjach
- Jednostka 3: Badania nad zarządzaniem - projekt i prezentacja
Jednostki specjalistyczne
- Jednostka 4: Planowanie i wdrażanie strategiczne
- Jednostka 5: Zarządzanie zasadami i technikami finansowymi
- Rozdział 6: Planowanie i rozwój zasobów ludzkich
- Rozdział 7: Zarządzanie w szerszym środowisku
- Część 8: Przywództwo Twojej organizacji
- Część 9: Kulturowe wartości klimatyczne
- Jednostka 10: Badania nad zarządzaniem
- Rozdział 12: Zarządzanie łańcuchem dostaw
- Część 13: Menedżer kreatywny
- Rozdział 14: Zarządzanie finansami dla menedżerów strategicznych
- Rozdział 15: Zarządzanie organizacjami wirtualnymi
- Rozdział 16: Zarządzanie polityką kadrową
- Rozdział 17: Strategiczne zarządzanie marketingowe
- Rozdział 18: Opracowanie strategii komunikacji
- Rozdział 19: Zarządzanie jakością i systemami
- Część 1: ZAAWANSOWANY ROZWÓJ ZAWODOWY
Opis jednostki
Ta jednostka ma na celu umożliwienie uczniom wzięcia odpowiedzialności za ich potrzeby uczenia się i rozwoju w celu spełnienia osobistych, zawodowych i organizacyjnych celów i zadań. Zostanie to osiągnięte poprzez analizę aktualnych umiejętności oraz przygotowanie i wdrożenie planów rozwoju osobistego. Ta jednostka podkreśla znaczenie szukania informacji zwrotnej od innych w celu poprawy wyników, stale analizując potrzeby edukacyjne, ponieważ umiejętności te zapewnią uczniowi przygotowanie do przyszłych wymagających obowiązków i rozwoju kariery.
Zawartość
1. Metody doskonalenia umiejętności osobistych i zawodowych:
Umiejętności zawodowe: doradztwo i mentoring wspierający pracowników z własnymi wymaganiami w zakresie uczenia się i rozwoju, umiejętności coachingowe, wielozadaniowość, umiejętności przywódcze, teorie przywództwa m.in. Adair; style zarządzania, style przywództwa, ciągły rozwój w celu spełnienia wymagań organizacji branżowych, prowadzenie i przewodniczenie spotkaniom, dostarczanie efektywnych prezentacji.
2. Audyt umiejętności osobistych:
Audyt umiejętności: profil osobisty przy użyciu odpowiednich narzędzi samooceny, testy psychometryczne, osobista analiza SWOT (wyszczególnienie mocnych stron, słabości, identyfikacja możliwości poprawy lub rozwoju kariery, identyfikacja zagrożeń dla takiego postępu) oraz ocena pod kątem odpowiednich standardów kompetencji kierowniczych.
3. Plan rozwoju osobistego:
Plan rozwoju osobistego: strategia opracowywania planu, znaczenie posiadania planu - zapewnienie systematycznego lub ustrukturyzowanego podejścia do decyzji dotyczących tego, co jest potrzebne do nauki i jak zaplanować naukę; wyznaczanie celów życiowych i planowanie kariery.
Część 2: ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W ORGANIZACJACH
Opis jednostki
Słynny komentarz Alvina Tofflera „Dzisiaj jest tylko jeden stały i te zmiany” został dokonany kilkadziesiąt lat temu, ale teraz sama zmiana zmienia się w szybkim tempie. Wraz z taką zmianą przychodzi niepewność i niepewność. Organizacje, nawet w sektorze publicznym, gdzie „stabilne państwo” było zawsze hasłem, nie mogą już dłużej siedzieć. Wszystkie są coraz bardziej narażone na zmiany. W rezultacie organizacje mogą albo się rozwijać, albo ginąć.
Zawartość
1. Tło do zmiany
Czynniki: biurokracja, hierarchia, mechanistyka kontra organiczność, zarządzanie naukowe, szkoła relacji międzyludzkich, fordyzm; wiek wiedzy, turbulencje środowiskowe, planowane i pojawiające się zmiany, cykl życia i rozwój organizacji, dopasowanie strategii do struktury, organizacja formalna i nieformalna.
2. Systemy rozumienia i angażowania innych w proces zmiany
Systemy: analiza interesariuszy, modelowanie systemów, systemy i podsystemy, transformacja wejściowa-wyjściowa, diagramy wieloprzyczynowe, czynniki tropików, konfiguracja.
3. Wdrażaj modele zapewniające ciągłą zmianę
Modele: rozwój organizacyjny, przebudowa procesów biznesowych, organizacja ucząca się, Kaizen, opóźnianie i odpowiednia wielkość, organizacje macierzowe, organizacje sieciowe, adhokracja, organizacja wirtualna, strategie push and pull, rozwiązywanie konfliktów, przywództwo transformacyjne, upodmiotowienie, planowanie kontekstowe, awaryjność planowanie
Część 3: BADANIA ZARZĄDZANIA
- Projekt i Prezentacja Opis jednostki
Celem tej jednostki jest zapewnienie uczącym się możliwości zintegrowania całej nauki z całego programu. Jednostka ta, wraz z jednostką 10: Metody badań nad zarządzaniem, dostrzega znaczenie efektywnego zarządzania projektami we współczesnej gospodarce. Fakt, że na ten temat są dwie jednostki, świadczy o skali pracy potrzebnej do opracowania i realizacji solidnego projektu. Uczniowie mogą wziąć jedną jednostkę bez drugiej, ale mogą uznać za konieczne rozpoczęcie od jednostki 10 przed zajęciem się tą jednostką, jeśli nie mają doświadczenia w metodologii badań.
Zawartość
1. Opracowanie nowego produktu, usługi lub procesu
Rozwój: zdefiniowanie produktu, usługi lub procesu, opracowanie uzasadnienia biznesowego, uzasadnienie przypadku, źródła pierwotne i wtórne, źródła oficjalne, wiedza ukryta, cykl życia projektu, wartość dodana, oczekiwania rynku i klientów, marże zysku i podatność na zagrożenia, analiza rynku.
2. Niezbędne zasoby
Zasoby: ekonomia, wydajność i efektywność, wymiary kosztów - praca, szkolenia i rozwój, materiały, zaopatrzenie, ich źródła, wynajem sprzętu, zakwaterowanie lub przestrzeń, dostawa, dostęp do funduszy, koszty ogólne, administracja, budżetowanie i przepływy pieniężne, marże kosztów, źródła i ocena szkoleń i rozwoju, planowanie siły roboczej, analiza kosztów i korzyści, czynniki awaryjne
3. Wdrożenie produktu, usługi lub procesu oraz środki monitorowania i oceny sukcesu
Wdrożenie: testowanie rynkowe lub pilotażowe, przywództwo, delegowanie i motywacja, budowanie zespołu, podział etapów, opracowywanie specyfikacji, wykres Gantta, modelowanie PERT/CPA, kontrola i analiza jakości, całościowe zarządzanie jakością, łańcuch jakości, wykresy kamieni milowych, audyty, role integracyjne i negocjacyjne .
JEDNOSTKA 4: PLANOWANIE I WDRAŻANIE STRATEGICZNE
Opis jednostki
Ta jednostka wraz z jednostką 11: Przegląd strategiczny uznaje znaczenie skutecznego prognozowania i planowania w obecnej gospodarce światowej. Organizacje muszą być proaktywne, a kierunek wyznaczany przez analizę logiczną. Nie zawsze można dokładnie obliczyć przyszłe wydarzenia, ale bez poczucia postępu łatwo stracić konkurencyjność, pozycję rynkową i lojalność klientów. Bardziej odpowiednie jest rozpoczęcie od tej jednostki przed zajęciem się jednostką 11.
Zawartość
1. Strategia zarządzania
Strategia zarządzania: przegląd opcji; atrakcyjność dla interesariuszy; udział interesariuszy; kryteria oceny opcji; studia wykonalności; ocena ryzyka; przeglądanie dodatkowych najnowszych materiałów; Analiza kosztów i korzyści; spójność z wartościami organizacyjnymi; wpływ na pozycję i udział w rynku; koszty i inwestycje; koszty alternatywne; planowanie scenariusza.
2. Wizja, misja, cele i działania
Wizja a misja: podstawowe wartości organizacyjne m.in. etyczne, kulturowe, środowiskowe, społeczne i biznesowe; wzrost, zysk, orientacja na klienta, oczekiwania pracowników, styl zarządzania Cele i mierniki: cele SMART(ER); etyka biznesu; zwiększanie świadomości; promowanie dobrych praktyk; modelowanie ról; zaangażowanie interesariuszy; zarządzanie różnorodnością; kwestie duchowe i kulturowe; względy środowiskowe
3. Realizacja strategii
Planowanie: uzyskanie ogólnej zgody organizacyjnej, rozwój organizacji, harmonogram wdrożenia, przeprojektowanie procesów biznesowych, zarządzanie przez cele, planowanie działań, ocena wyników, dopasowanie struktury i strategii, opracowanie polityki, systemy komunikacji, wytyczne, koncentracja i dostosowanie, planowanie awaryjne , systemy monitorowania i kontroli oceny, procesy rozpowszechniania i kaskadowania.
MODUŁ 5: ZASADY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA FINANSAMI
Opis jednostki
Ta jednostka jest pierwszą z dwóch, które zapewniają uczniom podstawy w zakresie zasad i technik finansowych związanych z procesem zarządzania strategicznego. W tej jednostce nacisk kładziony jest na zarządzanie kosztami poprzez wykorzystanie procedur prognozowania, wyceny i sprawozdawczości finansowej. Głównym celem jest zapewnienie uczącym się narzędzi i pewności do stosowania, analizowania i oceny informacji finansowych. Zwiększy to ich umiejętności podejmowania decyzji poprzez wykorzystanie i walidację technik prognozowania oraz analizę sprawozdań finansowych.
Zawartość
1. Prognozowanie
Prognozowanie: prognozowanie kosztów, prognozy przepływów pieniężnych, techniki prognozowania grafu punktowego, szeregi czasowe, regresja liniowa, prognozowanie i ruchy cenowe, wykorzystanie indeksów, ograniczenia liczb indeksowych, problemy prognostyczne, rekomendacje. Fundusze: źródła, wspierające propozycje pozyskania środków wewnętrznie i zewnętrznie, wskaźniki dźwigni finansowej, wpływ różnych rodzajów finansowania na postrzeganie akcjonariuszy i rynku, dobór odpowiednich źródeł finansowania dla różnych projektów, porównanie kosztów.
2. Techniki wyceny finansowej
Inwestycje: definicja, wydatki kapitałowe i dochodowe, rodzaje i interakcje z ryzykiem, analiza wrażliwości Ocena inwestycji: księgowa stopa zwrotu; okres zwrotu i przepływy pieniężne, zdyskontowane przepływy pieniężne - wartość bieżąca netto i wewnętrzna stopa zwrotu, wartość pieniądza w czasie oraz poprawka na inflację w pieniądzu i realne stopy dyskonta, opodatkowanie i wycena projektu, poaudytowe. Budżetowanie kapitału sektora publicznego: społeczne i etyczne koszty i korzyści oraz wykorzystanie analizy kosztów i korzyści
3. Sprawozdania finansowe
Sprawozdania: szacunki i założenia dotyczące rachunku zysków i strat, bilansu i rachunku przepływów pieniężnych, wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych w planowaniu finansowym, audyt zasobów finansowych oraz wykorzystanie zrównoważonych kart wyników – Kaplan i Norton
Wskaźniki finansowe: wykorzystanie wskaźników finansowych wewnętrznie i zewnętrznie, profile finansowe przedsiębiorstw, kalkulacja kluczowych relacji odzwierciedlających płynność, efektywność i rentowność biznesu
CZĘŚĆ 6: PLANOWANIE I ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH
Opis jednostki
Ta jednostka umożliwi uczniom skupienie się na wiedzy, zrozumieniu i umiejętnościach niezbędnych do planowania i rozwoju zasobów ludzkich (HR) organizacji. Uczniowie będą badać rolę funkcji HR, analizować metody planowania i rozwoju HR oraz ich wkład w realizację celów i wymagań organizacyjnych oraz analizować poprawę wydajności.
Zawartość
1. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HRM)
Zarządzanie zasobami ludzkimi: definicja, charakterystyka podejścia HRM, modele HRM m.in. model awaryjny, model najlepszych praktyk, Harvard Framework, Guest, Patterson; kluczowe działania HRM, HRM i zarządzanie personelem, doradztwo HR Funkcja zasobów ludzkich (HR): rola praktyka HR, modele ról zarządzania HR m.in. Legge, Tyson i Fell; działania m.in. wytyczne, doradztwo, świadczenie usług, przesunięcia i outplacement, procesy i procedury zwolnień, ograniczenia organizacyjne i prawne, integracja z różnymi celami organizacji, ocena funkcji HR.
2. Planowanie i rozwój HR
Planowanie zasobów ludzkich: funkcje i role planowania HR, procesy i metody rekrutacji i selekcji m.in. definiowanie wymagań, podejścia reklamowe, metody selekcji, rozmowy kwalifikacyjne, ocena efektywności procesów rekrutacji i selekcji, ustawodawstwo dotyczące rekrutacji i selekcji.
3. Wydajność
Performance: performance - metody monitorowania m.in. ocena wyników, procedury i techniki oceny, procesy doskonalenia, zarządzanie nagrodami, np. cel i metody oceny pracy, czynniki determinujące wynagrodzenie; motywacja i satysfakcja z pracy, strategie radzenia sobie ze słabymi wynikami, np. procedury dyscyplinarne i rozpatrywania skarg.
CZĘŚĆ 7: ZARZĄDZANIE W SZEROKIM ŚRODOWISKU
Opis jednostki
Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, wynikająca z niej globalizacja rynków i konkurencji oraz potrzeba poszanowania dzisiejszego, bardziej zróżnicowanego społeczeństwa oznaczają, że organizacje muszą zapewnić sobie większą świadomość szerszego otoczenia. Menedżerowie muszą być bardziej zainteresowani kulturowymi, moralnymi, etycznymi, duchowymi i środowiskowymi skutkami swojej działalności, aby upewnić się, że nie powodują one konfliktów w ich sferze działania. Ponadto menedżerowie muszą być świadomi aktualnego i rozwijającego się ustawodawstwa krajowego i europejskiego.
Zawartość
1. Szersze implikacje i skutki integracji europejskiej i globalnej dla organizacji
Integracja europejska i globalna: społeczna odpowiedzialność biznesu, prawa człowieka, wartości korporacyjne, instytucje międzynarodowe – Bank Światowy, IMFR, GATT, WTO, OECD, imperializm i hegemonia kulturowa, suwerenność, intensyfikacja i „przenikanie”, deregulacja, determinizm technologiczny, uwikłanie i marginalizacja , bezpośrednie inwestycje zagraniczne, korporacje wielonarodowe i ponadnarodowe, gospodarki centralne i peryferyjne, ład korporacyjny.
2. Zakres i skutki przepisów, dyrektyw i wytycznych dotyczących ochrony środowiska oraz procesów, które organizacje muszą przyjąć Prawo ochrony środowiska: prawo europejskie, Europejski Fundusz Społeczny, przepisy dotyczące mobilności pracowników, edukacja i szkolenia, inwestorzy w ludzi, LSE Procesy: zielona debata, bioróżnorodność , degradacja środowiska, zarządzanie zdecentralizowane, controlling i rachunkowość ekologiczna, teoria modernizacji ekologicznej, efekty zewnętrzne.
3. Kwestie społeczno-kulturowe, etyczne i moralne, które wpływają na organizacje w obecnym środowisku gospodarczym w celu ustanowienia i wdrożenia dobrych praktyk
Kwestie społeczne, kulturowe, etyczne i moralne oraz wdrażanie dobrych praktyk: zarządzanie różnorodnością, profilowanie siły roboczej, równe szanse, ustawodawstwo równych szans, godność w miejscu pracy, wielokulturowość, rasizm, molestowanie, zastraszanie i informowanie o nieprawidłowościach, prywatność, poufność, umowy zatrudnienia i warunków dorozumianych, stereotypów i etykietowania, poprawności politycznej, uprzedzeń, pochodzenia etnicznego, niepełnosprawności, dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej, „szklanego sufitu”, rasizmu instytucjonalnego, działań pozytywnych, praw obywatelskich, Karty Obywatela, imperatywów moralnych, sztywności wartości, upodmiotowienia, stresu , styl zarządzania, zrównoważony styl życia, opieka nad dziećmi, standardy kształcenia i szkolenia zawodowego, udział pracowników, polityka emerytalna.
CZĘŚĆ 8: PRZYWÓDZTWO TWOJEJ ORGANIZACJI
Opis jednostki
Ta jednostka daje uczącym się wgląd w aktualne myślenie o przywództwie z perspektywy organizacji. W szybko zmieniającym się środowisku pracy nacisk kładzie się na badania z ostatnich dziesięciu lat, a nie na tradycyjne modele przywództwa. Uczniowie rozważą zakres kompetencji i stylów odnoszących sukcesy liderów, znaczenie kontekstu, w którym istnieje przywództwo oraz sposób, w jaki organizacje mogą planować, aby spełnić swoje obecne i przyszłe wymagania dotyczące przywództwa. Chociaż jednostka przyjmuje perspektywę organizacji, dostarcza spostrzeżeń, które mogą przyczynić się do rozwoju własnych umiejętności przywódczych uczących się. Jednostka oferuje również możliwość rozwijania umiejętności analitycznych i planowania długoterminowego.
Zawartość
1. Aktualne teorie i modele przywództwa oraz ich zastosowanie w różnych podziałach, organizacjach, branżach i sektorach Teorie, modele i style: teorie uniwersalne, takie jak Przywództwo Transformacyjne, Przywództwo Transakcyjne (Bennis, Bass), Przywództwo Charyzmatyczne (Conger i Kanungo, Shamir, House i Arthur, 1994), Level 7 Leadership (Collins, 2001) Teorie sytuacyjne: m.in. Trójwymiarowa teoria przywództwa (Yukl, 2004)
2. Obecne i przyszłe wymagania
Obecne i przyszłe wymagania przywództwa: ogólne wyzwania np.
3. Propozycje rozwoju przywództwa
Propozycje rozwoju przywództwa: różne metody rozwoju liderów: szkolenia, coaching, mentoring, własne uczelnie firm, action learning, partnerstwo z kluczowymi naukowcami, zmiana metodologii w programach rozwoju liderów, rozwój liderów a rekrutacja według potrzeb; model oceny przyszłych wymagań przywódczych, taki jak przewodnik najlepszych praktyk CEML dla organizacji i towarzyszący mu zestaw narzędzi
CZĘŚĆ 9: KULTURALNE WARTOŚCI KLIMATYCZNE
Opis jednostki
Ta jednostka koncentruje się na kluczowym znaczeniu zrozumienia kultury i klimatu w zglobalizowanym, zróżnicowanym i wielokrotnie restrukturyzowanym środowisku pracy. Jednostka bada kwestie kulturowe na poziomie krajowym i organizacyjnym oraz różnice między kulturą, klimatem i wartościami. Jednostka bada również, w jaki sposób menedżer może skutecznie współdziałać w różnych środowiskach kulturowych i wpływać na rozwój pożądanej kultury organizacyjnej.
Zawartość
1. Kultura narodowa i organizacyjna a osiąganie celów organizacyjnych
Kultura: kultura jako wspólne wartości, praktyki i obyczaje, definicje kultur organizacyjnych i narodowych, kultura na wyższych poziomach, subkultury, kultury zawodowe, kultura organizacyjna, kultura branżowa, kultura narodowa i ponadnarodowa; modele kultury m.in. Czynniki implicit-Explicit Trompenaarsa, trzy poziomy Scheina
2. Skuteczna komunikacja z interesariuszami
Skuteczna komunikacja: strategie, rozwijanie samoświadomości kultury własnej i organizacyjnej, korzyści płynące ze zróżnicowanej siły roboczej, programy akulturacyjne, umiejętności komunikacji międzykulturowej.
Interesariusze: klienci, konsumenci, pracownicy, udziałowcy, rządy, społeczności, partnerstwa i sojusze biznesowe - rosnąca potrzeba współpracy z ludźmi z różnych grup kulturowych (w tym przekonania, wartości, zwyczaje i język)
3. Wartości organizacyjne
Wartości: wartości lub wartości podstawowe jako element kultury organizacyjnej, kryzys etyki w biznesie i nowy nacisk na przywództwo wartości – ramy dla rozwoju i wspierania silnych wartości podstawowych firmy.
Klimat: jak definiuje się klimat, różnica między klimatem a kulturą, kluczowe aspekty klimatu organizacyjnego m.in. elastyczność, odpowiedzialność, standardy, nagrody, przejrzystość, zaangażowanie zespołu, wpływ praktyk zarządzania na klimat.
CZĘŚĆ 10: METODY BADAŃ ZARZĄDZANIA
Opis jednostki
Ta jednostka ma na celu zapoznanie uczących się z technikami i metodami wymaganymi podczas przeprowadzania formalnych badań. Jednostka zajmuje się różnymi metodologiami badawczymi i oferuje możliwość przeprowadzenia badań interwencyjnych lub działań. Uczniowie będą musieli stworzyć propozycję projektu w oparciu o niezależne badania w obszarze profesjonalnej praktyki biznesowej, która ich interesuje i przyczyni się do ich rozwoju zawodowego. Tam, gdzie jest to właściwe, uczący się mogą powiązać wyniki tej jednostki z wynikami jednostek zajmujących się realizacją projektu.
Zawartość
1 Propozycja badawcza
Metodologie badawcze: interwencja, nieinterwencja, badania w działaniu Hipoteza: definicja, przydatność, umiejętności i wiedza do zdobycia, cele, zadania, zakres odniesienia, czas trwania, kwestie etyczne.
Plan działania: uzasadnienie pytania lub hipotezy badawczej, terminy zadań, terminy przeglądu, proces monitorowania/przeglądu, strategia.
2 Badania
Podstawowe: kwestionariusze - rodzaj, układ, rozmieszczenie, oryginalne dane badawcze zebrane przez uczącego się; wywiady, dobór rozmówców, uprzedzenia, weryfikacja danych, czas, miejsce, styl; wywiady - przygotowanie, format, styl, nagranie.
Wtórne: np. książki, czasopisma, przeszukiwanie bibliotek, korzystanie z IT, internetu, mediów. Jakościowa analiza danych: interpretacja transkrypcji i zapisów, techniki kodowania, kategoryzacja, relacje, trendy, procesy, wykorzystanie komputerów; prezentacja danych i informacji.
Analiza danych ilościowych: kodowanie/wartości, metody manualne/elektroniczne, oprogramowanie specjalistyczne; prezentacja danych m.in. Wykresy słupkowe/kołkowe, wykresy, tabele statystyczne; porównanie zmiennych, trendy, prognozowanie.
3 Przedstaw i oceń
Prezentacja: m.in. formalny format pisemny, przez viva voce lub prezentację ustną, schematyczne lub graficzne figury.
Metodyka: prezentacja m.in. IT, audio, pomoce wizualne, czas, tempo; wypowiedź krytyka metod zastosowanych w badaniu, rekomendacje m.in. wykorzystując ustalenia, rekomendacje na przyszłość, obszary przyszłych badań.
Ewaluacja: planowanie, cele, cel, korzyści, trudności.
Kryteria: cel, edycja, format, sukces w kolejności, analiza krytyczna, omówienie dowodów i ustaleń.
CZĘŚĆ 11: PRZEGLĄD STRATEGICZNY
Opis jednostki
Ta jednostka wraz z jednostką 4: Planowanie strategiczne i wdrażanie pomaga uczącym się rozpoznać znaczenie skutecznego prognozowania i planowania w obecnej gospodarce światowej. Organizacje muszą być proaktywne, a kierunek wyznaczany przez analizę logiczną. Nie zawsze można obliczyć przyszłe wydarzenia, ale bez poczucia postępu łatwo stracić konkurencyjność, pozycję rynkową i lojalność klientów.
Zawartość
1 Krótko- i długoterminowe czynniki środowiskowe
Czynniki środowiskowe: potrzeby i oczekiwania grup klientów, udziałowców, dostawców i podwykonawców, siły roboczej i społeczności jako całości, ocena sukcesu i kierunku konkurencji i sektora rynku jako całości, skutki potencjalnych zmian, które mogą wystąpić w dłuższej perspektywie - w polityce i prawodawstwie, w technologii, w projektowaniu produktów, w trendach i oczekiwaniach, korzystaniu z zewnętrznych badań i statystyk, stosowaniu odpowiednich narzędzi, analizie SWOT, analizie STEEP, badaniach rynku, informacjach pierwotnych i wtórnych, reklamacjach klientów i opinie, wykonalność.
2 Istniejące strategie biznesowe, polityki i plany
Strategie biznesowe: wykorzystanie odpowiednich narzędzi - analiza łańcucha wartości, pięć sił Portera, macierz udziału w wzroście Bostonu itp., wewnętrzne badania i statystyki, żywotność produktu, dryf strategiczny, udział w rynku, środki monitorowania i oceny, niezrealizowana i wschodząca strategia, cykl życia analiza, skutki globalizacji, trwała przewaga konkurencyjna, strategie cenowe, analiza zasobów, ekonomia skali i zakresu, podstawowe umiejętności i kompetencje, analiza kultury organizacyjnej, równowaga rynkowa, krzywe doświadczeń, analiza porównawcza.
3 opcje planowania strategicznego
Planowanie strategiczne: strategie Ansoff, integracja pionowa, wsteczna i do przodu, integracja pozioma, zróżnicowanie, przywództwo kosztowe, wyłaniające się strategie Mintzberga, przywództwo i zróżnicowanie, sojusz strategiczny, fuzja, przejęcia, strategie konkurencyjne, strategia oparta na wartości, strategia awaryjna, nisza rynkowa, segmentacja rynku, wartość dodana, udział w rynku.
JEDNOSTKA 12: ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW
Opis jednostki
Celem tej jednostki jest zapewnienie zrozumienia strategii, systemów, polityk, procedur i technik związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Jednostka pomoże uczącym się zrozumieć ewolucję zarządzania łańcuchem dostaw i strategie opracowywane przez organizacje w celu utrzymania efektywnych relacji z dostawcami. Jednostka daje uczącym się możliwość oceny jej rosnącego wkładu w cele biznesowe. Jednostka rozważa również, w jaki sposób rozwiązania biznesowe e-łańcucha dostaw pomagają zintegrować łańcuch dostaw w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Zawartość
1 Ewolucja zarządzania łańcuchem dostaw (SCM)
Rozwój: zarządzanie dystrybucją fizyczną, zarządzanie materiałami, zarządzanie logistyką i SCM (upstream i downstream).
Pojęcia: zarządzanie popytem i podażą, modele push i pull, planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zapasy zarządzane przez dostawcę (VMI), efektywna reakcja konsumentów (ECR), łańcuchy wartości, szczupła podaż, globalny SCM, wkład w cele biznesowe.
2. Strategie wykorzystywane do rozwijania i utrzymywania efektywnych relacji z dostawcami
Różne rodzaje relacji: np. sojusze kontradyktoryjne, rozwojowe, oparte na współpracy i strategiczne, rozwój dostawców, handel elektroniczny, biznes z biznesem, biznes z konsumentem, pośrednictwo i dezpośrednictwo.
Sieci: stowarzyszenia dostawców, tiering dostawców, sieci organizacyjne, sieci osobiste, aukcje.
3. Jak aplikacje internetowe przyczyniają się do pełnej integracji łańcucha dostaw
Poszczególne elementy: wykorzystanie intranetów i ekstranetów w budowaniu łańcuchów wartości dla organizacji powiązanych w łańcuchu dostaw, przetwarzanie zamówień, webowy EDI, systemy trackingowe.
4. Systemy, zasady i procesy
Różne zastosowania redukcji kosztów i obsługi klienta: kompresja czasu, realizacja popytu, redukcja całkowitego kosztu posiadania.
CZĘŚĆ 13: KREATYWNY MENEDŻER
Opis jednostki
Ta jednostka zajmuje się kreatywnością i innowacyjnością. Innowacyjni ludzie na ogół kwestionują status quo i poszukują różnorodnych opcji, wykazując ciekawość uczenia się i wypróbowywania nowych rzeczy oraz generując i rozpoznając pomysłowe rozwiązania. Innowatorzy podejmują skalkulowane i zarządzane ryzyko, wyciągając wnioski z doświadczenia i analizując doświadczenia, wykorzystując je do kształtowania przyszłych działań. Wyznaczają wymagające, ale osiągalne cele i pozytywnie i kreatywnie reagują na niepowodzenia. Co ważne, przewidują prawdopodobne scenariusze w oparciu o realistyczną analizę trendów i rozwoju oraz wyszukują i wykorzystują nowe możliwości. Innowatorzy mają wyobraźnię i są kreatywni. Jednostka stara się zapewnić uczącym się wiedzę i umiejętności, aby być skutecznymi innowatorami.
Zawartość
1. Aktualne sposoby pracy oraz aktualne usługi i produkty
Metody wyzwalania własnej kreatywności i kreatywności innych osób: aktualne i pojawiające się zmiany polityczne, gospodarcze, społeczne, technologiczne, środowiskowe i prawne; znaczenie oczekiwań i percepcji klientów oraz sposobu monitorowania i wizualizacji przyszłych trendów; znaczenie konkurentów oraz identyfikowanie trendów i zmian w ich zachowaniu.
2. Kreatywne i innowacyjne rozwiązania
Kreatywne i innowacyjne rozwiązania: teoria i zastosowanie myślenia lateralnego, technik wizji i rozwiązywania problemów; teoria i wykorzystanie narzędzi analitycznych – techniki SWOT i TŁUSZCZA; wykorzystanie analizy kosztów/korzyści; procesy i style podejmowania decyzji; analiza ryzyka i techniki zarządzania ryzykiem.
3. Przypadki innowacji
Przypadki innowacji: główne modele i metody zarządzania zmianą oraz ich względne mocne i słabe strony; związek między zmianą transformacyjną a transakcyjną; style i zachowania przywódcze.
4. Przeszkody i bariery dla innowacji
Przeszkody i bariery dla innowacji: techniki rozwiązywania problemów politycznych, biurokratycznych i zasobowych; rozwiązanie konfliktu; polityka stosunków pracy; teoria i praktyka zarządzania nagrodami; techniki i ich zastosowania w zarządzaniu oczekiwaniami; teoria i zastosowanie krzywej zmiany/wydajności.
UNIT 14: ZARZĄDZANIE FINANSAMI DLA MENEDŻERÓW STRATEGICZNYCH
Opis jednostki
Ta jednostka jest drugą z dwóch, które zapewniają uczniom podstawy w zakresie zasad i technik finansowych związanych z procesem zarządzania strategicznego. Aby umożliwić uczącym się wykorzystanie odpowiednich umiejętności podejmowania decyzji we własnych organizacjach, ta jednostka zachęca ich do zbadania charakteru danych i informacji finansowych opartych na kosztach, wpływu procesu budżetowania na organizację oraz rozwoju redukcji kosztów i procedury i procesy zarządzania.
Zawartość
1. Koncepcje kosztów i ich zastosowanie
Pojęcia i systemy: klasyfikacje ze względu na obiekt, funkcję, produkt (usługę) i zachowanie, koszt alternatywny, ewidencjonowanie i analizowanie kosztów, kosztorysowanie pracy, kosztorysowanie partii, kosztorysowanie procesów, kosztorysowanie kontraktowe.
Odpowiedzialność i kontrola: centra kosztów, centra zysku, centra inwestycyjne, odpowiedzialne zarządzanie, metody planowania i kontroli.
2. Proces budżetowy
Proces: znaczenie dla zarządzania, krótkie omówienie etapów procesu od funkcjonalnego do budżetu głównego, związek z kontrolą kosztów i jakości, wykorzystanie zasobów i rentowność, procesy wspomagane komputerowo.
Budżety: rodzaje, elastyczne i stałe budżety, budżetowanie od zera.
3. Redukcja kosztów i zarządzanie
Redukcja kosztów: cel w porównaniu z kontrolą kosztów (standardowe kosztorysowanie i kontrola budżetowa), analiza wartości i inżynieria wartości, trudności we wprowadzaniu programów redukcji kosztów, jakość i wartość, całkowite zarządzanie jakością (TQM), mierzenie kosztów jakości.
Zarządzanie kosztami: opracowanie rachunku kosztów działań (ABC), wykorzystanie w kalkulacji kosztów i polityki cenowej, budżetowanie działań, zalety i ograniczenia tych systemów.
CZĘŚĆ 15: ZARZĄDZANIE ORGANIZACJAMI WIRTUALNYMI
Opis jednostki
Szybki rozwój komunikacji informacyjnej i technologii w ostatnim dziesięcioleciu umożliwił większą interakcję między organizacjami w skali globalnej, nie tylko w handlu i za pośrednictwem organizacji trans/wielonarodowych, ale także poprzez partnerstwa i wspólne przedsięwzięcia. Oznacza to, że powiązania i sieci mogą i są tworzone, nie tylko między bardziej zaawansowanymi gospodarkami przemysłowymi „Zachodu” a rozwijającymi się gospodarkami „Południa”, ale także, po ostatnich reformach, ostatnio z nowymi gospodarkami przejściowymi byłego Związku Radzieckiego, bloku sowieckiego i Chin. Zwiększenie rozmiaru Unii Europejskiej nadaje kolejny wymiar temu wzrostowi i daje możliwość outsourcingu działań. W rezultacie coraz więcej menedżerów pracuje w działalności biznesowej, która nie jest już ograniczona ograniczeniami geograficznymi i działa w tak zwanych „organizacjach wirtualnych”.
Zawartość
1. Różnice kulturowe
Teoria globalizacji: globalizatorzy, tradycjonaliści, transformatory, zarządzanie międzykulturowe, szanse i zagrożenia.
Hegemonia kulturowa i imperializm: państwa narodowe a kultura narodowa i praktyka biznesowa, różnice między kulturą a etnicznością, unikanie praktyki ksenofobicznej, obserwacja praktyki kulturowej i wpływu na praktykę zarządzania, badanie zrozumienia lokalnego.
2. Alternatywne struktury organizacyjne i systemy komunikacji
Teoria organizacji wirtualnych: „organizacje bez granic”, struktury organizacyjne, struktury macierzowe, biurokracja zarządzania, struktury organiczne i mechaniczne, struktury globalne, sieciowanie, przebudowa procesów biznesowych, rozwój organizacyjny, organizacje otwarte i zamknięte.
3. Odpowiednie wirtualne zespoły i sieci
Wirtualne zespoły i sieci: budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych, nieformalne i formalne relacje, sieć globalna, zespoły kontra grupy, komunikacja interaktywna, język ciała, teoria rozwoju zespołu, wymiana informacji, teoria ról zespołowych, teorie przywództwa, styl zarządzania, podejmowanie i podejmowanie decyzji .
CZĘŚĆ 16: ZARZĄDZANIE POLITYKĄ ZASOBOWĄ
Opis jednostki
Ta jednostka ma na celu umożliwienie uczącym się krytycznego przeanalizowania polityki zasobów ludzkich (HR) we własnych organizacjach i porównania ich z innymi organizacjami w celu zidentyfikowania dobrych praktyk. Uczniowie będą mieli możliwość zbadania odpowiedniego ustawodawstwa i sformułowania odpowiednich zaleceń dotyczących poprawy polityki we własnym środowisku pracy.
Zawartość
1. Wymogi polityki kadrowej
Polityka kadrowa: definicja polityk kadrowych w porównaniu z procedurami, znaczenie polityk kadrowych, obszary polityki m.in. jakość życia zawodowego, warunki pracy, sprawiedliwość. Rodzaje polityki: rozwój pracowników, awans, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, jakość pracowników, wiek i zatrudnienie, zwolnienia, monitorowanie etniczne, dyscyplina, zażalenie, informowanie o nieprawidłowościach, zastraszanie, palenie, molestowanie, nagradzanie, równe szanse, relacje pracownicze, zdrowie i bezpieczeństwo .
2. Struktura i kultura
Struktura: teorie struktury organizacyjnej m.in. Weber, Mintzberg, Handy, różne formy konstrukcji i projektowania oraz ich wpływ na HR m.in. funkcjonalna, produktowa, geograficzna, podzielona, macierzowa; centralizacja, decentralizacja. Kultura: czym jest kultura organizacyjna, relacje między kulturą a innymi aspektami organizacji, m.in. cel i cele, zasady i procedury, polityka organizacji; jak kultura wpływa na funkcję HR, teoretyczne modele kultury m.in. Poręczny, Hofstede, Schein.
3. Polityka personalna w danej organizacji
Oceń: przeanalizuj istniejące polityki HR i wytyczne, zbadaj szeroki zakres wpływów zewnętrznych, np. prawo pracy, kodeksy postępowania, ACAS; zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy lub zmiany, skonsultować się i uzgodnić z kierownictwem liniowym i pracownikami w celu określenia poglądów na polityki.
CZĘŚĆ 17: STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM
Opis jednostki
Ta jednostka przedstawia strategię marketingową uczniom, którzy nie są profesjonalnymi marketingowcami, ale chcieliby zrozumieć, jak wspierać strategiczny proces marketingowy. Ta jednostka wprowadza uczących się w zasady strategii marketingowych. Rozwija wiedzę uczniów i zrozumienie formułowania planu marketingowego, pozwala im zbadać obecne środowisko marketingowe i pomaga im zastanowić się, w jaki sposób wszyscy menedżerowie w organizacji mogą przyczynić się do osiągnięcia celów marketingowych. Uczestnicy zapoznają się z koncepcjami teoretycznymi związanymi ze strategią marketingową i procesem planowania marketingowego oraz jego zastosowaniem w różnych sytuacjach rynkowych.
Zawartość
1. Zasady planowania oraz zakres narzędzi i technik
Zasady: koncepcje, podejście systemowe, sekwencjonowanie i harmonogramowanie działań, integracja działań, wymagania dotyczące zasobów, skalowanie czasu, elementy monitorowania i kontroli.
Procesy: strategiczne procesy planowania marketingowego (np. Peter Doyle, Malcolm McDonald), w tym strategiczna analiza marketingowa, ustalanie celów strategii marketingowej, ocena opcji, wybór, formułowanie, wdrażanie i kontrola.
Marketing strategiczny: kluczowe definicje marketingu strategicznego z Chartered Institute of Marketing i kluczowych autorów (np. Hugh Davidson; Petera Doyle'a; Filipa Kotlera; Malcolm McDonald), charakter strategii i powiązania marketingowe ze strategią firmy (m.in. Michael Porter), rola i znaczenie marketingu strategicznego w organizacji.
Strategia marketingowa: ustalanie celów marketingowych i strategii marketingowej, segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie, strategie działań marketingowych dla produktu/usługi, ustalanie cen, dystrybucja, promocja (reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, marketing bezpośredni).
Narzędzia i techniki: narzędzia i techniki analizy sytuacji organizacji, przemysłu i otoczenia rynkowego (model pięciu sił Portera; model struktury, postępowania i wydajności; analiza SWOT, analiza STEEPLE, audyt marketingowy), techniki analizy portfelowej (np. Macierz BCG, model cyklu życia produktu).
2. Opcje strategii marketingowej
Opcje: Ogólne strategie Portera (koncentracja, przywództwo kosztowe i zróżnicowanie), kluczowe kompetencje (G Johnson i K Scholes, G Hamel i CK Prahalad), przewaga konkurencyjna (H Davidson, M Porter), ocena możliwości inwestycyjnych (DF Abell i JS Hammond) , model General Electric, macierz polityki kierunkowej Shella.
3. Implikacje zmian w środowisku marketingowym
Zmiany w otoczeniu marketingowym: przejście od podaży do popytu, modyfikacja rynków, mikrorynki, rosnące oczekiwania, zmiany technologiczne, konkurencja, globalizacja, znaczenie usług, utowarowienie, erozja marek, nowe ograniczenia.
CZĘŚĆ 18: OPRACOWANIE STRATEGII KOMUNIKACJI
Opis jednostki
Komunikacja jest kluczowa dla efektywności organizacji jako podstawa utrzymania tempa i zapewnienia, że zmiana może nastąpić na wszystkich poziomach organizacji. To dzięki zarządzaniu solidnymi i skoordynowanymi systemami komunikacji organizacja może zintegrować swoje różne części, aby zapewnić harmonizację siły roboczej w celu osiągnięcia świadomości i wydajności. Organizacje muszą dziś planować swoje systemy komunikacji, aby zapewnić aktualne informacje; wiedza i świadomość są zawsze dostępne dla wszystkich, którzy ich potrzebują.
Zawartość
1. Mocne i słabe strony obecnych procesów komunikacji wewnętrznej
Procesy komunikacji wewnętrznej: sprawne i efektywne, zintegrowane i skoordynowane systemy, kanały i przepływy komunikacji, macierz, networking, konferencje, biuletyny i czasopisma firmowe, wideokonferencje, poczta e-mail i strony internetowe, roadshow, seminaria, szkolenia i oceny, spotkania zespołów, briefing zespołów procesy, systemy aktualizacji, zespoły wertykalne, zestawy akcji, systemy komunikacji bocznej, w dół i w górę.
2. Mocne i słabe strony obecnych procesów komunikacji zewnętrznej
Procesy komunikacji zewnętrznej: sprawne i efektywne, zintegrowane i skoordynowane systemy, networking, konferencje, partnerstwa, wspólne przedsięwzięcia, fora klientów i biznesu, zestawy działań, inkluzywność i integracja interesariuszy, kanały i przepływy komunikacji, rozwijanie relacji zaufania, tworzenie synergii
3. Wdrożenie, integracja i ewaluacja strategii skutecznej komunikacji
Strategia efektywnej komunikacji: komunikacja jako infrastruktura, cele strategiczne, realizacja strategiczna, strategie planowane i pojawiające się, dryf strategiczny, monitorowanie kontra ocena, procesy informacji zwrotnej, ustalanie i mierzenie wyników, planowanie działań, uzgadnianie ram czasowych, analiza kosztów i korzyści, systemy informacji zwrotnej, kontrola pętla.
MODUŁ 19: ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I SYSTEMAMI
Opis jednostki
Jednostka ta koncentruje się na efektywnym i wydajnym planowaniu strategicznym i kontroli systemów operacyjnych w celu poprawy ich efektywności i wydajności. Uczniowie zrozumieją projektowanie i monitorowanie systemów i procesów oraz sposoby ich monitorowania i ulepszania.
Ta jednostka umożliwia uczącym się badanie rozwoju i ewolucji jakości i modeli jakości oraz ich związku z zarządzaniem. Uczniowie będą mogli skoncentrować się na ważnych aspektach jakości w ramach własnej organizacji oraz na poprawie wyników organizacji. W wyniku studiowania tej jednostki uczący się będą mogli przyczynić się do doskonałości biznesowej w ramach własnej organizacji.
Zawartość
1. Cele strategiczne zarządzania operacyjnego
Cele strategiczne: znaczenie efektywnego zarządzania operacjami; rola operacji; strategia operacyjna; cele strategiczne; jakość; wyczucie czasu; niezawodność; elastyczność; koszt; strategiczne decyzje.
2. Odpowiednie systemy
Jakość: definicje, guru jakości, ewolucja jakości, jakość produktów i jakość usług, pięć luk jakościowych, benchmarking, najlepsze praktyki, samoocena, wizja, ciągłe doskonalenie.
Projektowanie systemów: proces, cele, systemy i operacje, układ i przepływ procesów, wpływ technologii na operacje i systemy, filozofia całkowitego zarządzania jakością (TQM), zasady, metody i techniki. Systemy monitorowania: systemy jakości, koła jakości, ISO9000/EN29000, TQM, zarządzanie i monitorowanie jakości.
Modele: rozwój, m.in. Japońska, USA, Europa, Deming, Baldridge, Europejska Fundacja Zarządzania Jakością, „6 Sigma”, aktualna koncentracja, przyszłe trendy.
3. Wydajność organizacyjna
Plan działania: cel, cele/zadania, np. Konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne, ograniczone czasowo (SMART), zasoby, cele.
Inicjatywy: m.in. deklaracja misji, biznesplany, audyty/kontrole jakości, standardy usług, rozwój pracowników, zdrowie i bezpieczeństwo, efektywność energetyczna, ocena ryzyka, Investors in People (IiP), Hazard Analysis Critical Control Path (HACCP), ISO9000, synergia doskonalenia biznesu.
Przeczytaj nasze recenzje:
- Google: https://tinyurl.com/y8paf9gg
- Sccot: https://tinyurl.com/y9p7p6sr
- Gorące kursy: https://tinyurl.com/y9s6su7b/
O szkole
pytania
Podobne kursy
Podstawy strategii sektora publicznego
- London, Wielka Brytania
Zaawansowane strategiczne zarządzanie zmianą
- London, Wielka Brytania
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi i zaawansowana doskonałość przywództwa
- London, Wielka Brytania