Zaawansowane zakupy strategiczne
London Business Training & Consulting
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
London, Wielka Brytania
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 weeks
Tempo
Pełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Wstęp
Przegląd
Rozpoczęcie zakupów lub odświeżenie umiejętności zakupowych po przerwie oznacza zapoznanie się z „Podstawami” tematu. Ten kurs jest idealny do tego celu. Kurs bada, w jaki sposób odbywa się zaopatrzenie korporacyjne – zwykle na zasadach konkurencyjnych, ale czasami poprzez składanie bezpośrednich zamówień u dostawcy. Kurs pozwoli odkryć zalety i wady konkurencyjnego zaopatrzenia oraz przyjrzeć się, kto co robi i kiedy to robi. Przeprowadzi również przez kluczowe etapy procesu udzielania zamówień i przeanalizuje przykłady dokumentów zamówienia, takich jak Zestawienie wymagań (znane również jako Zakres prac).
Doskonałość zakupów to coś więcej niż tylko obsługa procesu. Niezbędne są umiejętności zarządzania współpracownikami, potencjalnymi dostawcami i wyższym kierownictwem. Ale być może najważniejszym składnikiem jest dokonywanie oceny. Zaopatrzenie wiąże się z podejmowaniem decyzji, a to może być trudne. Dobry kierownik zakupów musi umieć odłożyć na bok osobiste preferencje dla poszczególnych dostawców i działać w sposób przejrzysty, ale w taki sposób, aby organizacja, dla której pracuje, dokonywała właściwych wyborów. Wybory te opierają się na właściwej definicji potrzeb oraz ocenie, w jaki sposób i przez kogo te potrzeby mogą być zaspokojone. Ten kurs kompleksowo zgłębia te zagadnienia.
Samo zarządzanie funkcją zakupową – w przeciwieństwie do zarządzania przez personel zakupowy wykonawców i dostawców – może stanowić różnicę między posiadaniem czysto administracyjnego, wewnętrznego zespołu usługodawcy, który działa w tle, a strategicznie ważną funkcją, która może pomóc w kształtowaniu sukces przedsiębiorstwa. Jeśli kierownik ds. zakupów jest menedżerem średniego szczebla, może nie mieć ucha dyrektora naczelnego. Ale jeśli firma ma dyrektora ds. zakupów w pakiecie C, który pracuje razem ze swoimi kolegami z działu finansów, operacji i technologii, można założyć, że zakupy są postrzegane jako klucz do realizacji strategii korporacyjnej. W tym kursie przyjrzymy się jego aspektom pod kątem jego najbardziej wpływowego i wartości dodanej.
Kurs obejmuje również wizyty na miejscu w organizacjach związanych z kursem, aby delegaci mogli zrozumieć, jak ich rówieśnicy funkcjonują w świecie rzeczywistym.
Kurs zakończy się podsumowaniem kluczowych punktów nauki, po którym nastąpi ćwiczenie planowania działań w celu zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności natychmiast po powrocie do pracy. Wsparcie po kursie jest również dostępne w związku z realizacją twojego planu działania, do sześciu (6) miesięcy po ukończeniu kursu.
Porządek obrad
Podstawy zakupów
- Rola Działu Zakupów
- Planowanie wymagań materiałowych
- Porównanie zamówień publicznych i prywatnych
Globalne procesy zakupowe
- Konkurencyjne i niekonkurencyjne zakupy
- Dokumentacja ofert i przetargów
- Zarządzanie otwartym i przejrzystym procesem
- Unikanie błędów, które mogłyby anulować zamówienie
Pozyskiwanie zamówień
- Pisanie deklaracji wymagań / zakresu prac
- Pozyskiwanie dostawców
- Współpraca z zatwierdzonymi dostawcami
- Wstępna kwalifikacja
- Najważniejsze punkty oceny ofert
Wizyta w witrynie
- Wizyta przemysłowa w odpowiedniej organizacji.
- Wgląd w wewnętrzne funkcjonowanie firm.
- Okazja do nauki poprzez interakcję z praktykującymi profesjonalistami.
Wsparcie zakupowe organizacji
- Interfejs między zarządzaniem łańcuchem dostaw a zaopatrzeniem
- Konkurencyjne alternatywy zamówień
- Definiowanie potrzeb biznesowych (wkłady, produkty i rezultaty)
Ocena dostawców i ich ofert
- Ocena techniczna ofert - planowanie i realizacja
- Ocena handlowa planowania ofert i realizacji
- Zrównoważone zakupy
Negocjowanie najlepszej oferty
- Narzędzia i techniki negocjacji kontraktów
- Zarządzanie przyznawaniem kontraktu
- Rozpatrywanie zastrzeżeń od przegranych licytantów
Wizyta w witrynie
- Wizyta przemysłowa w odpowiedniej organizacji.
- Wgląd w wewnętrzne funkcjonowanie firm.
- Okazja do nauki poprzez interakcję z praktykującymi profesjonalistami.
Zakupy i strategia biznesowa
- Ścieżka rozwoju zakupów od transakcyjnego do zarządzania łańcuchem wartości
- Zaopatrzenie Organizacja, struktura i funkcje pracy
Zarządzanie ryzykiem zakupowym
- Jakie ryzyka należy wziąć pod uwagę w zamówieniach?
- Proces identyfikacji, analizy i reagowania na zagrożenia priorytetowe
- Ważne zagrożenia w łańcuchu dostaw – studium przypadku
- Jak zarządzać ryzykiem, które staje się rzeczywistością
Zamówienia — pomiar wyników i zarządzanie
- Korzyści z mierzenia realizacji zamówień
- Ocena efektywności zakupów i efektywności zakupów
- KPI do pomiaru wydajności
- Zamówienia publiczne Systemy informacyjne
Przegląd kursu
- Podsumowanie i podsumowanie kluczowych celów nauczania
- Planowanie działań
Grupa docelowa
Ten kurs jest odpowiedni dla:
- Kuratorzy Zamówień, analitycy i menedżerowie.
- Inżynierowie kontraktu i analitycy.
- Inspektorzy ilości
- Doradcy handlowi
- Członkowie zespołu zakupowego
- Dyrektorzy generalni
- Kadra kierownicza zajmująca się zarządzaniem kontraktami.
- Administratorzy kontraktu
- Każdy, kto chce dobrze rozumieć i angażować się w działania zakupowe.
Wyniki nauki
Po ukończeniu tego kursu będziesz miał:
- doskonałe zrozumienie podstaw procesów zakupowych i uzasadnienie przyjmowania jednego podejścia w porównaniu z drugim. Obejmuje to:
- wybór najlepszej strategii zakupowej dla Twojej transakcji, w sektorze publicznym lub prywatnym.
- spisanie Oświadczenia Wymagań/Zakresu Prac.
- nauczyć się, jak przyciągnąć potencjalnych dostawców, wstępnie zakwalifikować ich pod kątem przydatności i dokonać wyboru.
- praca z ofertami i dokumentacją przetargową.
- Uważany za „Jak wygląda dobre zaopatrzenie”.
- Zrozumieć wybory dostępnych metod udzielania zamówień w danej sytuacji.
- Dowiedzieli się, jak w sposób uczciwy i przejrzysty przeprowadzać ocenę ofert od dostawców.
- Wyćwiczone umiejętności negocjacyjne.
- Zrozumieł kluczowe kwestie dotyczące zrównoważonego rozwoju w zakupach.
- Dowiedzieliśmy się o wartości, jaką Zakupy mogą wnieść w realizację strategii firmy.
- Zastanowiono się, jak ustrukturyzować funkcję zakupów, aby zrobić jak największą różnicę wewnątrz organizacji.
- Zdobyte umiejętności w ważnych działaniach zakupowych, takich jak analiza łańcucha wartości, zarządzanie portfelem zakupowym i zarządzanie kategoriami.
- Praktykowane techniki w benchmarkingu wydajności zespołu zakupowego.
- Opracowane praktyczne spojrzenie na współczesne praktyki pracy w Twojej dziedzinie.
- Opracował plan działania do wdrożenia w miejscu pracy, wykorzystując wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu.