Kurs Wprowadzenie do projektowania - semestr letni
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Florence, Włochy
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
4 months
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 8100 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
04 Mar 2025
* wpisowe 2 000 € + opłata za kurs 6 100 €
Wstęp
Projektowanie wnętrz to praktyka planowania i projektowania przestrzeni wewnętrznych w domach i budynkach. Obejmuje tworzenie planów pięter, układów mebli oraz projektowanie wyglądu i stylu przestrzeni. Projekt wnętrz obejmuje również specyfikację mebli, wyposażenia i wykończeń oraz koordynację ich montażu.
Poprzez Semestr wiosenny Wprowadzenie do projektowania, doświadczasz metodologii projektowania, uczenia się projektowania przestrzeni wewnętrznych do użytku domowego, począwszy od analizy przestrzeni domowych i rozwoju początkowej koncepcji, do widoku 2D i do realizacji modeli, aby zdefiniuj pomysł i sprawdź jego ważność.
Harmonogram
Lekcje odbywają się od poniedziałku do piątku rano i / lub po południu.
Poziom i warunki wstępne
Ten kurs jest idealny dla początkujących z poważnym zainteresowaniem tematem. Uczniowie bezpośrednio po szkole średniej lub dojrzali uczniowie, którzy są gotowi na zmianę kariery.
Metodologia i struktura
Ten kurs pozwoli Ci poznać podstawy projektowania wnętrz. Podczas nauki poznasz materiały, wykończenia, planowanie przestrzenne i techniki konstrukcyjne dla szeregu projektów mieszkaniowych, aby twórczo zaprezentować swoją pracę przy użyciu najnowszego oprogramowania branżowego, w tym AutoCAD 2D, Photoshop i Illustrator.
17 tygodni nauczania, które obejmują strategiczne połączenie lekcji teoretycznych, studiów przypadków i warsztatów z profesjonalistami z branży, pozwala zdobyć solidne podstawy w teoretycznych aspektach projektowania, a dzięki cennym projektom praktycznym zdobędziesz również wiedzę praktyczną. Te zajęcia szkoleniowe pozwalają na zapoznanie się z podstawowym wyposażeniem technicznym oraz nabycie odpowiedniej metodyki projektowania i solidnego przygotowania kulturowego
Podczas pracy nad końcowym projektem doświadczasz fazy projektowania metodologii, biorąc pod uwagę cechy ekonomiczne i produkcyjne.
Do każdego przedmiotu przystępujesz do egzaminu końcowego, a pod koniec programu prezentujesz swoją pracę końcową, aby wykazać się uzyskaną wiedzą i umiejętnościami.
Plan studiów
Historia projektu 1
Badanie historii wzornictwa tradycyjnie rozpoczyna się od końca XIX wieku, kiedy to czynniki społeczne, technologiczne i przemysłowe pozwalają na produkcję seryjną. Kurs analizuje główne włoskie i międzynarodowe ruchy w kulturze projektowania, syntetyzując ewolucję typologicznych i formalnych archetypów oraz postęp w technikach budowlanych i funkcjonalności.
Studenci zapoznają się z historycznym rozwojem architektury zachodniej, od rewolucji przemysłowej po współczesny scenariusz, i skupiają się na filozofii projektów głównych przedstawicieli ruchu nowoczesnego, analizując najważniejsze prace, które naznaczyły historię wzornictwa.
Rysunek techniczny: Autocad 2D
Ten kurs pozwala rozwinąć podstawowe umiejętności rysowania technicznego, a także umiejętności projektowania 2D. Następnie kurs przechodzi do analizy ilustracji bloków konstrukcyjnych: fundamentów, murów i podłóg, a także technik graficznych stosowanych do wykończenia wnętrz, komponentów, dekoracji i akcesoriów technicznych. Uczysz się obsługi programów, które umożliwiają wykonywanie projektów 2D obiektów i architektur, w celu sprawdzenia ich wymiarów i kompozycji, przed sporządzeniem projektu i wykonaniem rysunków technicznych w formacie UNI, które mają być dostarczone klientowi.
Techniki modelowania 1
Kurs dostarcza teoretycznych i praktycznych narzędzi do tworzenia wizualnych i ekspresyjnych modeli, przy użyciu najbardziej odpowiednich materiałów zgodnie ze skalą projektu i specyfiką projektu. Widok 3D pozwala zdefiniować pomysł i sprawdzić jego poprawność, przestrzegając praw fizyki i technik. Za pośrednictwem laboratoriów budujesz modele z prostych materiałów, które umożliwiają szybkie poprawki. Właściwa znajomość narzędzi i dokładna dbałość o szczegóły pozwala na opracowanie dopracowanych modeli do prezentacji projektu klientowi.
Materiały Typologia 1
Kurs koncentruje się na analizie zachowania materiałów: wiedzy o kluczowym znaczeniu dla przełożenia pomysłu na tworzenie i jak najlepszego wykorzystania potencjału ekspresyjnego różnych materiałów, zarówno tradycyjnych, jak i eksperymentalnych. Kurs porusza ten temat z dwóch powiązanych ze sobą punktów widzenia: jednego technicznego i naukowego, drugiego koncentrującego się na historii technologii. Zajęcia teoretyczne mają na celu zbadanie właściwości fizycznych i morfologicznych materiałów, a także weryfikację technologii stosowanych do ich przetwarzania oraz procesów przemysłowych i rzemieślniczych stosowanych do ich pracy. Kurs obejmuje wszystkie elementy konstrukcji budynku, badając wszystkie naturalne i sztuczne materiały użyte do zdefiniowania wnętrza, ze szczególnym uwzględnieniem ich wyglądu i parametrów technicznych. Następnie zwraca się uwagę na zaprojektowanie domowej łazienki i wszystkich związanych z nią elementów wyposażenia.
Projekty graficzne: Photoshop i Illustrator
Kurs uczy oprogramowania graficznego, Photoshopa i Illustratora, jako głównego narzędzia do reprezentowania i komunikowania projektu. Program wprowadza w podstawy cyfrowego świata i dostarcza niezbędnej wiedzy oraz podstawowych pojęć dotyczących projektowania graficznego i przetwarzania obrazu.
Kompozycja graficzna ułatwia wyrażenie pomysłu i pozwala na stworzenie właściwej relacji między narzędziami cyfrowymi a percepcją wizualną; ponadto oprawa graficzna ułatwia tworzenie koncepcji, dwuwymiarowe zarządzanie obrazem oraz edycję treści.
Wprowadzenie do marketingu
Kurs dotyczy roli, jaką odgrywa marketing w definiowaniu strategii produktu i jego związku z projektowaniem. Rozwija koncepcję rynku, który jest traktowany jako zbiór segmentów i jako miejsce, w którym odbywa się konkurencja między firmami, co prowadzi do konieczności przeprowadzenia badań rynkowych. Poznasz metody wykorzystywane do prowadzenia badań pozycjonowania w celu przyjęcia strategicznego podejścia do marki i wartości produktu. Kurs bada koncepcję celu, czyli konsumenta i / lub osoby, która uruchamia proces zakupowy, wpływając w ten sposób na rynek. Wreszcie omawia marketing mix, badając, w jaki sposób produkt odnosi się do ceny, a tym samym do rynku, aby zdefiniować wszystkie działania promocyjne i reklamowe niezbędne dla udanego produktu.
Projekt 1
Kurs zmierza do metodycznego opracowania projektu, poczynając od analizy krótkiego i idącego dalej do fazy analitycznej badań. Podczas zajęć będziesz pracował nad koncepcją przestrzeni wewnętrznych, począwszy od analizy prywatnego domu, rozmieszczenia i funkcjonalności pomieszczeń, kończąc projekt na ewolucji przestrzeni domowych, zaprojektowany dla różnych celów życia. Kurs umożliwia zrozumienie związku między ludźmi a przestrzenią domową oraz tego, w jaki sposób skład środowiska wpływa na psychofizyczne postrzeganie ludzi i reakcje sensoryczne.
Galeria
Stypendia i Finansowanie
Zapraszamy do przeczytania więcej na naszej stronie: