Zaawansowany Dyplom w Technologii Lotniczej - Konserwacja i Zarządzanie Samolotem
Centennial College
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Toronto, Kanada
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
CAD 4156 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
May 2024
Rekrutacja
Program
1 semestr
- ATAT-105 Podstawowa energia elektryczna - AC/DC
- ATAT-110 Matematyka stosowana
1A
- ATAT-101 Teoria lotu
- Publikacje samolotów ATAT-102
- ATAT-104 Metalurgia i procesy
- ATAT-107 Wprowadzenie do samochodów, czynników ludzkich i SMS-ów
- ATAT-108 Orientacja i Pathways do sukcesu, część 1
- COMM-160 / COMM-161 College Communications 1
- GNED-D Kształcenie ogólne do wyboru
1B
- Standardowe praktyki ATAT-103 AME
- Podstawowe narzędzia i sprzęt ATAT-106
- COMM-160/161 Komunikacja uczelniana 1
- GNED General Education Elective
Semestr 2
2A
- Sterowanie i ochrona obwodów ATAC-201, półprzewodniki
- Silniki i generatory ATAC-202
- Systemy awioniki ATAC-203
- Praktyki statyczne i przyrządy do silników lotniczych ATAC-507 Pitota
- Programowanie CAD ATAV-210
2B
- ATAC-204 Korozja, NDI i zatwierdzone części
- Aerodynamika ATAC-205
- ATAC-206 Konstrukcje lotnicze i blacha
- Zapisy konserwacji ATAT-201
2C
- ATAC-209 Awaryjne, pożarowe, paliwowe, systemy
- ATAC-302 Hydrauliczne i pneumatyczne systemy zasilania
- ATAC-303 Systemy kontroli lodu, deszczu i środowiska
- ATAC-509 Wytwarzanie i dystrybucja energii elektrycznej
Semestr 3
3A
- Silniki tłokowe ATAC-207 1
- Silniki turbinowe ATAC-208 1
- ATAT-603 Bezpieczeństwo i ochrona pracowników w strefie operacyjnej lotniska
- COMM-170 / COMM-171 College Communications 2
3B
- Układ napędowy ze skrzydłem obrotowym ATAC-402
- ATAT-310 Umiejętności nietechniczne
- COMM-170/171 Komunikacja uczelniana 2
- Globalne obywatelstwo GNED-500: od analizy społecznej do działań społecznych
Semestr 4
4A
- Silniki turbinowe ATAC-301 2
- Silniki tłokowe ATAC-404 2
- Śmigła i systemy ATAC-502
- GNED-D Kształcenie ogólne do wyboru
4B
- Systemy i procedury skrzydeł obrotowych ATAC-403
- ATAC-405 Systemy ochrony przeciwpożarowej i automatycznego lotu
- GNED General Education Elective
4C
- Systemy podwozia ATAC-406, serwis
- Procedury obsługi systemów statku powietrznego ATAC-503
- Procedury inspekcji ATAC-504
Semestr 5
5A
- ATAC-401 Konstrukcje statków powietrznych 2 i kompozyty
- Silniki turbinowe ATAC-501 3
- ATAT-601 Etyczne zachowanie w miejscu pracy
5B
- Systemy komunikacji statku powietrznego ATAC-505
- Systemy nawigacji statku powietrznego ATAC-506
- Magistrala danych ATAC-508 i praktyki zapisu
- ENGL-250 Pisanie raportów w środowisku technicznym
Semestr 6
6A
- ATAC-604 Awionika i elektryka
- ATAT-401 Planowanie konserwacji lotniczej
- ATAT-602 Menedżer ds. lotnictwa i przestrzeni kosmicznej
- ATAT-700 Kanadyjskie przepisy lotnicze
6B
- Zespół napędowy ATAC-601
- Procedury konserwacji ATAC-602
- Aerodynamika płatowca ATAC-603
- Umiejętności biznesowe ATAT-604
Minimalna ocena zaliczająca: do ukończenia studiów wymagana jest ocena „C” ze wszystkich kursów, z wyjątkiem COMM/GNED
Wynik programu
Najważniejsze elementy programu
- Program jest podzielony na siedmiotygodniowe bloki, co pozwala skoncentrować naukę na określonej liczbie kursów w tym przedziale czasowym. Na koniec bloku szkoleniowego ukończysz testy końcowe, będziesz mieć tygodniową przerwę, a następnie przejdziesz do następnego zestawu kursów szkoleniowych.
- Jeśli nie spełniasz któregokolwiek/wszystkich kryteriów akredytacji, możesz nadal kwalifikować się do ukończenia programu, pod warunkiem, że pomyślnie spełnisz wszystkie wymagania dotyczące ukończenia studiów.
Efekty kształcenia zawodowego w programie
Efekty kształcenia zawodowego programu opisują, co absolwenci programu wykazali, że potrafią wykorzystać wiedzę i umiejętności, które zdobyli podczas studiów. Wyniki są ściśle powiązane z potrzebami miejsca pracy. Poprzez ocenę (np. Zadania i testy) studenci weryfikują swoją zdolność do rzetelnego wykonywania tych wyników przed ukończeniem studiów.
- Serwisuj, testuj, rozwiązuj problemy i naprawiaj statki powietrzne i systemy w dużych i małych, stałopłatach lub wiropłatach zgodnie z instrukcjami producenta, przyjętymi technikami/praktykami lotniczymi i wymaganiami kanadyjskich przepisów lotniczych.
- Oceniaj konstrukcje stałopłatów i wiropłatów, w tym folie, materiały i elementy złączne, meble i pokrycia tkaninowe, a także linie i przewody, aby zakończyć prace konserwacyjne, montażowe, produkcyjne i naprawcze dużych i małych samolotów.
- Przeprowadzaj zaplanowane i nieplanowane inspekcje systemów konstrukcyjnych statku powietrznego, aby upewnić się, że są one w dobrym stanie technicznym i spełniają standardy wydajności i bezpieczeństwa.
- Demontuj, instaluj i montuj części, komponenty i zespoły płatowca w ramach nieplanowanej konserwacji i zadań pozafazowych.
- Usuń, zainstaluj i skonfiguruj zespół napędowy samolotu oraz akcesoria w silnikach turbinowych i tłokowych.
- Diagnozować awarie i defekty w systemach statku powietrznego i powiązanych komponentach, korzystając z instrukcji technicznych, rysunków, schematów okablowania, zleceń inżynieryjnych oraz standardów wydajności i bezpieczeństwa.
- Wykonuj drobne naprawy i modyfikacje konstrukcyjne zgodnie z instrukcjami technicznymi, standardowymi praktykami i środkami ostrożności.
- Przeprowadzić analizę podzespołów przy użyciu odpowiednich urządzeń pomiarowych w celu określenia zadań związanych z naprawą lub wymianą w zakresie zużycia i zmęczenia w celu utrzymania zdatności do lotu i bezpieczeństwa statku powietrznego.
- Demontaż, demontaż, ponowny montaż i montaż płatowców, silników turbinowych/tłokowych oraz akcesoriów do naprawy i remontu.
- Interpretuj pisemne instrukcje, schematy, specyfikacje producenta, rysunki techniczne, podręczniki i informacje komputerowe podczas wykonywania rutynowych i nieplanowanych zadań.
- Prowadzenie rejestrów i raportów z inspekcji, napraw, konserwacji i certyfikacji w celu spełnienia przepisów branżowych i wymagań dziennika pokładowego.
- Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP, instrukcjami i specyfikacjami producenta, biuletynami serwisowymi i wytycznymi Transport Canada.
- Wykonuj naprawy materiałów kompozytowych, stosując zaawansowane techniki i procedury konstrukcyjne, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami bezpieczeństwa.
- Oceniaj, modyfikuj i wdrażaj procedury kontroli i zapewniania jakości, aby spełnić standardy i wymagania organizacyjne.
- Stosować praktyki związane z zasobami ludzkimi oraz zasady etyki biznesowej i społecznej odpowiedzialności biznesu, aby wspierać cele organizacyjne.
- Zarządzaj projektami, stosując zasady przywództwa i najlepsze praktyki branżowe odpowiednie do wymagań projektu, aby osiągnąć cele projektu.
- Opracuj strategie rozwoju osobistego, zawodowego i przedsiębiorczości, aby poprawić wydajność pracy i utrzymać walutę w przemyśle lotniczym.
Możliwości związane z karierą
Firmy oferujące miejsca pracy
Air Canada, Kelowna Flightcraft, Great Slave Helicopters, Porter Airlines, Air Georgian, WestJet, Air Transat, Jazz, First Air, Toronto Airways, Brampton Flying Club, Ottawa Flying Club, Bombardier, Pratt & Whitney, Messier Dowty, Vintage Wings, Transport Kanada, Grupa IMP, Cascade Aerospace, Brant Aero, Departament Obrony Narodowej.
Perspektywy kariery
- Inżynier konserwacji statku powietrznego (AME)
- Technik konserwacji statków powietrznych (AMT)
- Mechanik lub technik płatowca i elektrowni (AP).
- Mechanik lotniczy
- Mechanik lub technik silników lotniczych
- Mechanik lotniczy
- Inspektor Lotnictwa
Pathways edukacyjne
Wybrani absolwenci programu Advanced Diploma Technology Aviation - Aircraft Maintenance and Management mają możliwość wykorzystania zdobytych punktów w dalszej nauce na poziomie dyplomowym. Poniżej wymienione są stopnie naukowe instytucji partnerskich dostępne dla tego programu.
Należy pamiętać, że każdy partner Pathway ma określone wymagania dotyczące minimalnej oceny, aby kwalifikować się do kredytów transferowych, które są oceniane przez instytucję partnerską.
Obszary zatrudnienia
Absolwenci techników obsługi statków powietrznych zazwyczaj znajdują zatrudnienie, pracując przy samolocie w hangarze i/lub na linii lotniczej. Pracodawcy z branży to m.in.:
- Organizacje zajmujące się konserwacją i produkcją statków powietrznych
- Linie lotnicze, operacje korporacyjne/towarowe i lotnictwo ogólne
- Organizacje zajmujące się naprawami i remontami konserwacyjnymi
- Producenci silników i podzespołów
- Organizacje zajmujące się szkoleniem lotniczym
- Kanadyjskie Siły Zbrojne
- Rząd Lotnictwa Cywilnego
Referencje studentów
English Language Requirements
Potwierdź swoją znajomość języka angielskiego testem języka angielskiego Duolingo! DET to wygodny, szybki i niedrogi test online z języka angielskiego akceptowany przez ponad 4000 uniwersytetów (takich jak ten) na całym świecie.