
Studia podyplomowe w zakresie projektowania ruchu
Barcelona, Hiszpania
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Oct 2025
CZESNE
EUR 4990
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Animowane grafiki są obecne w wielu mediach i formatach, od napisów końcowych seriali, filmów lub gier wideo, przez teledyski, mappingi i kreacje wideo, po wiadomości, memy i różnorodne treści na portalach społecznościowych lub platformach streamingowych.
Dlaczego jest tak atrakcyjny? Ze względu na swoją skuteczność i zdolność do wywierania wrażenia. Przepływ ruchomych obrazów, wraz z odpowiednim projektem dźwiękowym, tworzy wyjątkowe połączenie, niemal hipnotyczną atmosferę.
Projektanci muszą biegle posługiwać się narzędziami, znać media i opanować język oraz zasoby audiowizualne, aby skutecznie dotrzeć do wymagających użytkowników XXI wieku, którzy są spragnieni nowych propozycji i treści.
Dzięki wyjątkowo praktycznemu podejściu (ćwiczenia i projekty są prowadzone pod nadzorem wyspecjalizowanych profesorów), studia podyplomowe Motion Design wykorzystują metodologie projektowe, takie jak Design Thinking i Agile Development, a także profesjonalne zarządzanie oraz zasoby i procesy produkcyjne.
Program podzielony jest na sześć modułów, które odbywają się w ramach warsztatów, zajęć technologicznych i sesji kultury audiowizualnej i kończy się końcowym projektem podyplomowym, który jest prezentowany panelowi profesjonalistów z branży. Warsztaty to przestrzenie, w których przeprowadzane są praktyczne ćwiczenia na różne konkretne tematy, takie jak metafora, narracja i dźwięk, które mają na celu stopniowe dodawanie wszystkich umiejętności niezbędnych do osiągnięcia dobrego wyniku końcowego.
Ten kurs podyplomowy jest skierowany do absolwentów projektowania, komunikacji audiowizualnej, filmu, reklamy i / lub sztuk pięknych, a także profesjonalistów bez konkretnych kwalifikacji, którzy mogą udowodnić doświadczenie w którejkolwiek z tych dziedzin.
Rekrutacja
Program
Moduł 1 – Technologie
W pierwszym module kursu rozwijana i pogłębiana jest wiedza i umiejętności korzystania z narzędzi do kompozycji i edycji – After Effects i Final Cut – poprzez szkolenie w zakresie ich wykorzystania i opanowania jako podstawowego wsparcia przy konstruowaniu narracji audiowizualnej.
- Bazy operacyjne.
- Formaty przechwytywania, edycji i eksportowania.
- Kompozycja i animacja tekstów, obrazów i efektów.
- Integracja obrazu i dźwięku.
- Projektowanie i rozwiązywanie procesu produkcyjnego.
- Pogłębianie wykorzystania zaawansowanych narzędzi i zasobów.
Moduł 2 – Kultura audiowizualna
W tym module analizowane są główne odniesienia kultury audiowizualnej: od ogólnych precedensów w historii sztuki współczesnej po szczegółowe odniesienia w dziedzinie designu, filmu, telewizji i nowych mediów, analizowane są style i trendy oraz ich zastosowanie w rozwoju projektów.
- Z papieru na ekran: od awangardy do Saula Bassa.
- W dorobku: film, telewizja i nowe formaty.
- Podstawowe zasady typografii ekranowej.
- Klasyczny język audiowizualny i nowe immersyjne narracje XR: AR / VR / MR.
- Sztuczna inteligencja jako wyszukiwarka informacji i generator treści.
Moduł 3 – Warsztat metaforyczny
Głównym celem warsztatu jest zapoznanie się z różnymi figurami metaforycznymi i ich analiza oraz ćwiczenie umiejętności ich wykorzystania i opanowania jako zasobu narracji i reprezentacji w ćwiczeniach z zakresu grafiki animowanej.
- Metafora w historii sztuki i komunikacji.
- Środki plastyczne i narracyjne: metafory i sztuczki wizualne.
- Stworzenie i opracowanie animowanej propozycji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i biegłość w posługiwaniu się metaforą.
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 4 – Warsztat narracyjny
Celem tego bloku jest analiza różnych stylów narracji oraz ćwiczenie umiejętności wykorzystania i opanowania ich struktur, a także ich zastosowania za pomocą animowanych ćwiczeń graficznych.
- Podstawowe zasady narracji audiowizualnej.
- Zasoby i struktury narracyjne.
- Rytm i montaż.
- Tworzenie i rozwijanie animowanej propozycji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i opanowanie struktury narracji.
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 5 – Warsztaty audio
Warsztaty te pogłębią naszą wiedzę na temat dźwięku i nauczą nas, jak używać i doskonalić jego elementy – muzykę, narrację i efekty – jako niezbędny element konstrukcji narracji audiowizualnej.
- Czym jest dźwięk i jak wyraża się w czasoprzestrzeni?
- Dźwięk w narracji: związek między elementem oznaczającym a znaczeniem.
- Ścieżka audio: muzyka, narracja i efekty.
- Zasoby techniczne: mikrofony, mikser i pomieszczenie z efektami.
- Stworzenie i rozwój animowanej propozycji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i mistrzowskie wykorzystanie dźwięku.
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 6 – Projekt końcowy dla absolwentów
Jako ostateczny projekt podyplomowy i na podstawie prośby „gościnnego klienta” – firmy lub podmiotu współpracującego – opracowywany jest projekt, który jako rzeczywiste zadanie ma na celu skonfrontowanie studenta z procesem profesjonalnego tworzenia i produkcji. Jest to realizowane zgodnie z iteracyjnym modelem projektowania w celu uzyskania rzeczywistych wniosków i wyników, które osiągają ustalone cele.
Fazy rozwoju
- Dochodzenie.
- Definicja.
- Pomysłowość.
- Formalizowanie.
- Komunikacja.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
- Producenci audiowizualni filmów, programów telewizyjnych i nowych formatów.
- Studia kreatywne i agencje reklamowe.
- Firmy i instytucje posiadające własne działy produkcji audiowizualnej.