Studia podyplomowe w zakresie projektowania opakowań
Barcelona, Hiszpania
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Oct 2025
CZESNE
EUR 5200
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Projektanci opakowań stali się kluczowymi graczami w firmach. Ich umiejętności, wiedza i techniki pozwalają im odgrywać strategiczną rolę w multidyscyplinarnych zespołach.
Podyplomowy kurs projektowania opakowań oferuje program szkoleniowy, który łączy strategię, kreatywne myślenie, projektowanie, zrównoważony rozwój i objętość, aby stworzyć solidne podstawy, które pozwolą przyszłym projektantom opakowań komunikować, zarówno formalnie, jak i graficznie, atrybuty produktu i projektować opakowania przyszłości. W tym celu zajęcia teoretyczne i praktyczne są połączone z warsztatami, podczas których cała zdobyta wiedza zostanie zastosowana.
Student nauczy się przekładać strategię na unikalną i wyróżniającą się koncepcję i projekt opakowania oraz wykorzystywać zdobytą wiedzę w konkretnym sektorze/obszarze opakowań. Nauczy się również stosować kreatywne i techniczne narzędzia w tworzeniu opakowań, które będą w stanie konkurować na rynku na profesjonalną skalę i zdobędzie szeroką wizję projektowania opakowań, która pozwoli mu optymalnie zintegrować się z multidyscyplinarnymi zespołami roboczymi
Pod koniec studiów podyplomowych studenci opracują końcowy projekt, w którym stworzą etyczny i zrównoważony projekt opakowania.
Szkolenie skierowane jest do absolwentów, CFGS w zakresie: sztuk plastycznych, projektowania graficznego, wzornictwa przemysłowego, marketingu i reklamy oraz profesjonalistów w sektorze bez konkretnych kwalifikacji, którzy mogą wykazać się doświadczeniem zawodowym, którzy chcą zdobyć niezbędną wiedzę, aby uczestniczyć w procesie strategii, tworzenia i rozwoju projektu opakowania
Rekrutacja
Program
Moduł 1 - Strategia i zarządzanie opakowaniami
W tym pierwszym module studenci uzyskają holistyczny pogląd na to, co oznacza projektowanie opakowań i proces ich konstruowania jako kluczowy element marek. Opanują ogólne ramy projektu opakowania i będą w stanie określić rozmiar i rozwinąć kreatywne projekty, które zostaną im zaproponowane.
- Proces kreatywny projektowania opakowań.
- Strategia marki i doświadczenie zastosowane w opakowaniach.
- Benchmark: analiza konkurencji.
- Punkty styku wykraczające poza opakowanie
- Etyczne, świadome i odpowiedzialne opakowanie. Rola projektanta.
Moduł 2 — Badania, trendy i sztuczna inteligencja stosowane w opakowaniach
Studenci zrozumieją zmieniające się czasy w tej dyscyplinie i będą wiedzieć, dokąd zmierza jej przyszłość, biorąc pod uwagę trendy, które nas otaczają: nowe nawyki, nowe kanały, nowe technologie i wpływ AI na tworzenie i zarządzanie opakowaniami. Projektanci opakowań są kluczowymi agentami tej zmiany.
- Trendy konsumenckie i opakowaniowe.
- Techniki i metodologie badawcze.
- Przyszłość opakowań: nowe technologie i sztuczna inteligencja.
Moduł 3 – Narzędzia kreatywne i kierownictwo artystyczne w projektowaniu opakowań
Dzięki sesjom teoretycznym i praktycznym poświęconym różnym kluczowym narzędziom kreatywnym stosowanym przy projektowaniu opakowań, studenci nauczą się, jak tworzyć wielkie pomysły, opanują wizualizację moodboardów i będą w stanie pracować nad kierownictwem artystycznym projektów opakowań, zagłębiając się szczególnie w typografię, fotografię i ilustrację.
- Wielki pomysł: koncepcja i kreatywność.
- Moodboard: badawcze i kreatywne podejście do projektu.
- Kierownictwo artystyczne: od koncepcji po wizualizację, system graficzny i wizualny, ilustracja i fotografia.
- Typografia: możliwości typografii na opakowaniach, podstawowe elementy typograficzne, mikrotypografia i makrotypografia.
- Ilustracja: możliwości ilustrowania opakowań, style ilustracji, ilustracja i koncepcja.
Moduł 4 - Narzędzia techniczne i oprogramowanie do projektowania opakowań
Dzięki sesjom teoretycznym i praktycznym poświęconym różnym narzędziom technicznym stosowanym w konstrukcji opakowań, studenci zdobędą szczegółową wiedzę na temat oprogramowania komputerowego, a także zrozumieją możliwości, jakie otwierają się przed nimi w końcowym dziele sztuki, materiałach i wykończeniach.
- Photoshop zastosowany do opakowań.
- Konkretny ilustrator opakowań
- Produkcja graficzna: Proces produkcji graficznej. Techniki drukowania. Przygotowanie ostatecznej grafiki do druku. Modele.
- Materiały i wykończenia: rodzaje podłoży i wykończeń, czynniki decydujące o systemach drukowania.
Moduł 5 - Ekoprojektowanie i zrównoważone opakowania
W tym module studenci zostaną wprowadzeni do świata eko-projektowania opakowań i dowiedzą się, co to oznacza, poprzez nabycie wizji, narzędzi i procesów niezbędnych do całościowego uwzględnienia zrównoważonego rozwoju w projektowaniu opakowań.
- Podstawy zrównoważonego rozwoju, cykl życia produktu i strategie udoskonalania.
- Jakościowa analiza środowiskowa opakowań.
- Projektuj wyszukiwanie uwzględniające wektor środowiskowy.
- Kreatywność i konceptualizacja: granice znajdowania innowacyjnych pomysłów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Moduł 6 - Objętość opakowania
Student zrozumie proces tworzenia projektu objętościowego – koncepcję, zastosowania, kształty, materiały, tekstury, chromatykę itp. – od wstępnego briefingu, rozumiejąc kontekst rynkowy i biorąc pod uwagę doświadczenia użytkownika związane z opakowaniem.
- Wolumen: punkt odniesienia z punktu widzenia wolumenu.
- Użyteczność: badania skupiające się na użytkowniku i użyteczności opakowań.
- Kreatywność i konceptualizacja: od pomysłu do rzeczywistości w zakresie opakowań.
Moduł 7 - Warsztaty praktyczne
Pięć konkretnych warsztatów zostanie poprowadzonych przez uznanych profesjonalistów, obejmujących wszystko, od briefingu po kreatywne rozwiązania w pięciu różnych obszarach. Każdy z warsztatów będzie miał inny sektor jako punkt wyjścia do opracowania projektu. Podczas warsztatów studenci zrozumieją różne środowiska konkurencyjne i będą mogli zastosować metodologie, narzędzia i wiedzę nabytą podczas studiów podyplomowych, aby skonsolidować je praktycznie i eksperymentalnie.
Obszary zainteresowań rozwijane podczas poszczególnych warsztatów:
- Nisza opakowań perfum (autor).
- Zrównoważone opakowanie.
- Opakowanie eksperymentalne.
- Opakowanie ilustracyjne.
- Opakowania dla innowacji – TFP.
Projekt końcowy dla absolwentów
Na koniec każdy student opracuje ostateczny projekt podyplomowy, który będzie zagłębiał się w strategię, konceptualizację i projektowanie innowacyjnych opakowań stworzonych w celu wywarcia pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Metodologia i proces kreatywny nauczane podczas studiów podyplomowych w zakresie projektowania opakowań będą przestrzegane i będą bronione przed komisją. Student, wspólnie z tutorem, wybierze punkt wyjścia projektu, który zostanie następnie opracowany.
- Struktura TFP.
- Tutoring grupowy i indywidualny.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
- Agencje brandingowe i packagingowe.
- Studia z zakresu wzornictwa przemysłowego i zrównoważonego rozwoju.
- Firmy zarządzające markami i produktami i/lub zajmujące się ich projektowaniem, niezależnie od tego, czy są to firmy produkcyjne, czy dystrybucyjne.
- Badania z zespołami kreatywnymi.