
Studia podyplomowe w zakresie projektowania marki
Barcelona, Hiszpania
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Oct 2025
CZESNE
EUR 5200
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Studia podyplomowe Brand Design oferują teoretyczne i praktyczne szkolenia, dzięki którym przyszli projektanci marki mogą uzyskać holistyczne spojrzenie na branding i specjalizować się w konceptualizacji, tworzeniu i projektowaniu marek online i offline. Branding obejmuje nie tylko aspekt wizualny, ale także myślenie, badania oraz zdolność do syntezy i konceptualizacji
Program łączy strategię i badania, kreatywne myślenie, techniki prezentacji, eksperymenty wizualne i projektowanie graficzne z pięcioma praktycznymi warsztatami, podczas których cała zdobyta wiedza zostanie zastosowana, a wykorzystanie typografii, liternictwa, koloru, obrazów, ruchu, UX i UI zostanie dogłębnie zbadane
Student nauczy się stosować kreatywne narzędzia i techniki, które umożliwią mu optymalną integrację z multidyscyplinarnymi zespołami roboczymi. W końcowej części studiów podyplomowych student opracuje projekt końcowy, w którym stworzy nową globalną markę, która łączy się z potrzebami i obawami nowych pokoleń
Szkolenie skierowane jest do absolwentów, CFGS w zakresie: sztuk wizualnych, projektowania graficznego, wzornictwa przemysłowego, marketingu i reklamy oraz profesjonalistów w sektorze bez konkretnych kwalifikacji, którzy mogą wykazać się doświadczeniem zawodowym i którzy chcą być kluczowymi agentami w tworzeniu marek przyszłości
Rekrutacja
Program
Moduł 1 - Zanurzenie w brandingu
W tym pierwszym module studenci uzyskają holistyczny pogląd na to, czym jest projektowanie marki, obszary, których ono dotyczy, oraz kluczowe aspekty jego tworzenia i zarządzania z perspektywy projektowania i strategii. Przed rozpoczęciem projektowania nauczą się rozumieć, co oznacza dyscyplina brandingu i jak obserwować użytkownika i kontekst.
- Marki, firmy i biznes projektowania marek.
- Zrozumienie firmy i marki: Typologie firmy. Mapa interesariuszy. Strategia i cele. Typologie marki, pozycjonowanie, historia marki, audyt marki.
- Obserwuj użytkownika i kontekst: Mapa empatii i persona użytkownika. Mapa podróży i spostrzeżenia. Trendy konsumenckie. Punkty odniesienia i odniesienia konkurencji. Trendy rynkowe i międzykategoriowe.
- Kreatywny proces projektowania marki.
- Etyczna, świadoma i odpowiedzialna marka. Rola projektanta.
Moduł 2 - Strategia marki
W tym module student nauczy się teoretycznie i praktycznie rozumieć cel marki, pracować nad DNA i ideą marki oraz być w stanie rozszerzyć ją na manifest marki. Ponadto student pozna różne typy architektury marki.
- DNA marki: misja, wizja, wartości, cel marki, atrybuty i osobowość, archetypy marki.
- Pomysł na markę: metodologia tworzenia pomysłu na markę, warsztat kreatywności służący kreowaniu terytoriów kreatywnych, narzędzia do konceptualizacji oraz manifest marki.
- Architektura marki: typologie architektury marki i tworzenie scenariuszy.
Moduł 3 - Kreatywne narzędzia i techniki projektowania marki
Poprzez teoretyczne i praktyczne sesje na temat różnych kluczowych narzędzi kreatywnych zaangażowanych w budowanie marki, studenci nauczą się wizualizować DNA marki, konceptualizować markę na podstawie briefingu i poznają metodologię i proces tworzenia nazw marek. Ponadto zostaną zanurzeni w liternictwie zaprojektowanym specjalnie do projektowania marek.
- Wizualizacja DNA marki: narzędzia do wizualizacji niematerialnych cech marki
- Konceptualizacja i kreatywność wizualna: jak tworzyć potężne koncepcje wizualne. Strategie narracyjne. Synteza obrazu. Zasoby ekspresyjne.
- Napisy: jak pracować z napisami w projektowaniu marki. Kształty, konstrukcja i kompozycja.
- Naming: nazwa, werbalna tożsamość marki. Briefing nazewnictwa. Strategia kreatywna, proces i techniki tworzenia nazewnictwa. Wybór nazewnictwa.
- Produkcja graficzna: Proces produkcji graficznej. Techniki drukowania. Przygotowanie ostatecznej grafiki do druku. Modele.
- Materiały i wykończenia: rodzaje podłoży i wykończeń, czynniki decydujące o systemach drukowania.
Moduł 4: Narzędzia i techniki skutecznych prezentacji
Podczas sesji teoretycznych i praktycznych studenci zagłębią się w konkretne aspekty prezentacji publicznych, biorąc pod uwagę cele, scenariusze, opowiadanie historii i inscenizację. Ponadto studenci pragmatycznie omówią, jak planować materiały prezentacyjne i budżet brandingowy, biorąc pod uwagę wszystkie fazy procesu projektowania.
- Prezentacje projektu brandingowego: cele, scenariusz, storytelling i inscenizacja.
- Personal branding: referencje projektanta marki.
Moduł 5 - System wizualny tożsamości marki i kierownictwo artystyczne
W tym module studenci zagłębią się w każdy z elementów wizualnych – markę, typografię, kolor, obrazy, ilustrację, ikony, ruch, UX i UI – które są zaangażowane w tworzenie systemu marki. Kreatywny i skuteczny dyrektor artystyczny będzie w stanie zwizualizować DNA i ideę marki w sposób potężny i wyjątkowy.
- Marka: logo, imagotyp, izotyp (symbol), isologo. Warianty.
- Kierunek sztuki.
- Styl wizualny.
- Typografia.
- Kolor.
- Obrazy.
- Ilustracja.
- Ikony.
- Ruch.
- UX, UI.
Moduł 6 - Doświadczenie marki
W tym bloku szkoleniowym student nauczy się planować, rozszerzać i standaryzować projekt wizualnego systemu marki w różnych punktach kontaktu z ludźmi: komunikacja marki w mediach i mediach cyfrowych, strony internetowe, aplikacje, wydarzenia, przestrzenie, personel, produkty, usługi, opakowania itp.
Tematy poruszane na warsztatach specjalistycznych:
- Ocena punktów styku z marką.
- Rozwój i planowanie rozszerzenia marki.
- Projekt rozszerzenia marki we wszystkich punktach styku.
- Opracowanie i wdrożenie księgi marki.
Moduł 7 - Warsztaty praktyczne
Odbędzie się 5 konkretnych warsztatów, od briefingu do kreatywnego rozwiązania w 5 różnych obszarach. Każdy z warsztatów będzie punktem wyjścia dla innego sektora, w którym będzie rozwijany projekt. Podczas warsztatów student zrozumie różne środowiska konkurencyjne i będzie w stanie zastosować metodologie, narzędzia i wiedzę nabytą podczas studiów podyplomowych, aby skonsolidować je praktycznie i eksperymentalnie.
Obszary zainteresowań rozwijane podczas poszczególnych warsztatów:
- Duża marka firmy – przeprojektowanie marki.
- Marka małej firmy.
- Marka dla innowacji – produkt cyfrowy.
- Marka z napisami.
- Marka w ruchu, marka społeczna – TFP
Projekt końcowy dla absolwentów
Na koniec każdy student opracuje Ostateczny Projekt Podyplomowy, który będzie zagłębiał się w strategię, konceptualizację i projektowanie innowacyjnej marki, aby wywrzeć pozytywny wpływ na społeczeństwo. Metodologia i proces kreatywny nauczane podczas studiów podyplomowych z projektowania marki będą przestrzegane i będą bronione przed komisją. Student, wspólnie z tutorem, wybierze punkt wyjścia projektu, który zostanie opracowany później.
- Struktura TFP.
- Tutoring grupowy i indywidualny.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Ten kurs podyplomowy ma na celu przygotowanie studentów do rynku pracy, na którym zrozumienie tworzenia marki z szerokiej perspektywy jest niezbędne. Marki nie są statyczne; potrzebujemy projektantów, którzy potrafią słuchać, patrzeć, iterować, testować i tworzyć markę w ciągłej ewolucji.
- Agencje brandingowe.
- Firmy zarządzające markami i produktami i/lub zajmujące się ich projektowaniem, niezależnie od tego, czy są to firmy produkcyjne, czy dystrybucyjne.
- Firmy zajmujące się innowacjami i transformacją cyfrową.
- Agencje zajmujące się marketingiem cyfrowym, projektowaniem stron internetowych i aplikacjami.
- Badania z zespołami kreatywnymi.
- Agencje komunikacyjne.