
Studia podyplomowe w zakresie Motion 3D
Barcelona, Hiszpania
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Oct 2025
CZESNE
EUR 4990
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Tradycyjna narracja i produkcja filmowa stoją przed ekscytującymi wyzwaniami związanymi z nowymi paradygmatami, od narracji liniowej do nieliniowej oraz od ekranu do wielu ekranów i przestrzeni.
Opanowanie narzędzi i technik 3D oraz znajomość mediów i wsparcia są niezbędne, ale także rozwijanie umiejętności analitycznych, idealizacja i formalizacja oraz zrozumienie kontekstu, aby przełożyć wiadomości na niezapomniane doświadczenia i realizować projekty, w których wykonanie świeci swoim światłem.
Dzięki wyjątkowo praktycznemu podejściu (ćwiczenia i projekty są prowadzone pod nadzorem wyspecjalizowanych profesorów), studia podyplomowe Motion 3D wykorzystują metodologie projektowe, takie jak Design Thinking i Agile Development, a także profesjonalne zarządzanie zasobami i procesami produkcyjnymi.
Program podzielony jest na sześć modułów, które odbywają się w ramach warsztatów, zajęć technologicznych i sesji kultury audiowizualnej; i kończy się końcowym projektem podyplomowym, który jest prezentowany przed panelem.
Ten kurs podyplomowy jest skierowany do absolwentów projektowania, komunikacji audiowizualnej, filmu, reklamy i / lub sztuk pięknych, a także profesjonalistów bez konkretnych kwalifikacji, którzy mogą udowodnić doświadczenie w którejkolwiek z tych dziedzin.
Rekrutacja
Program
Moduł 1 – Technologie
W tym module skupiono się na rozwijaniu wiedzy i umiejętności posługiwania się narzędziami do modelowania i animacji 3D – Cinema 4D – a także zgłębiono temat wykorzystania i opanowania edycji cyfrowej i kompozycji jako podstawowego wsparcia dla konstruowania narracji i wrażeń audiowizualnych.
- Bazy operacyjne.
- Modelowanie i animacja.
- Teksturowanie i renderowanie.
- Integracja z kompozycją cyfrową.
- Projektowanie i rozwiązywanie procesu produkcyjnego.
- Głębsze wykorzystanie narzędzi i zaawansowanych zasobów.
Moduł 2 – Kultura audiowizualna
W tym module badane są główne odniesienia współczesnej kultury audiowizualnej w nowej przestrzeni cyfrowej, analizowane są style i trendy oraz zastosowanie ruchu 3D w rozwoju nowych projektów.
- Treści na żądanie kontra tradycyjne kino/telewizja.
- Od narracji linearnej do fragmentacji przekazu.
- Nowe technologie immersyjne XR: AR / VR / MR.
- Sztuczna inteligencja jako wyszukiwarka informacji i generator treści.
Moduł 3 – Warsztaty animacji
Głównym celem warsztatu jest praca nad stworzeniem i rozwinięciem animacji poklatkowej, która pomoże zwiększyć świadomość przestrzeni i światła w trzech wymiarach, a także podstaw animacji.
- Podstawowe zasady animacji.
- Odniesienia i źródła.
- Tworzenie i rozwój animowanej propozycji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i biegłość w animacji poklatkowej.
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 4 – Warsztat typograficzny w przestrzeni/czasie
Warsztaty mające na celu zapoznanie się z czcionkami referencyjnymi w obszarze audiowizualnym i ich zachowaniem w przestrzeni/czasie, analiza odniesień i stylów poprzez dzieła i aplikacje przeznaczone na wiele ekranów.
- Typografia jako element komunikacji. Podstawy i główne przykłady i trendy. Możliwości ekspresji.
- Typografia na ekranie. Odniesienia, przykłady, zachowania i ograniczenia.
- Typografia na ekranie: aspekty funkcjonalne i emocjonalne
- Typografia kinetyczna: narracja typograficzna w mediach
- Zastosowanie grafiki ruchomej w projektowaniu typograficznym.
- Stworzenie i opracowanie animowanej propozycji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i opanowanie typografii w przestrzeni/czasie.
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 5 – Warsztat komunikacyjny
- Celem warsztatu jest analiza podstaw komunikacji i promocji audiowizualnej marki oraz wyszkolenie w zakresie wykorzystania i opanowania kodów reprezentacyjnych i ich zastosowania poprzez ćwiczenia z zakresu animowanej grafiki 3D.
- Podstawowe zasady tożsamości audiowizualnej.
- Zasoby reprezentacyjne i struktury narracyjne.
- Rytm i montaż.
- Stworzenie i rozwój animowanej propozycji identyfikacji graficznej, kładącej nacisk na wykorzystanie i opanowanie metafor wizualnych i dźwiękowych,
- Metodologia projektu i proces produkcyjny.
Moduł 6 - Techniki tworzenia i produkcji
Ten moduł ma podwójny cel. Z jednej strony, pomysłowa konstrukcja atrakcyjnego i przekonującego dyskursu dla rozwoju dzieła osobistej kreacji. Z drugiej strony, rozwiązywanie problemów rzeczywistej produkcji obrazu na planie i jego cyfrowej integracji przy użyciu reprezentacji 2D i 3D, a chroma jest wymogiem technicznym. Tak więc obejmuje on dwa warsztaty: CV Abstraction i Camera / Lighting.
- Warsztaty dotyczące abstrakcji CV: Są to warsztaty o charakterze praktycznym, ale jako rozwinięcie ćwiczenia, zostanie przeanalizowana literatura i treść teoretyczna.
- Warsztaty z obsługi kamery i oświetlenia: Głównym celem warsztatów jest nauka podstaw języka kinematograficznego – od ujęcia do sekwencji – podstawowych zasad oświetlenia i obsługi kamery wideo.
Moduł 7 - Projekt końcowy dla absolwentów
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
- Producenci audiowizualni filmów, programów telewizyjnych i nowych formatów.
- Studia kreatywne i agencje reklamowe.
- Firmy i instytucje posiadające własne działy produkcji audiowizualnej.