
Studia podyplomowe w zakresie ilustracji cyfrowej i nowych mediów
Barcelona, Hiszpania
CZAS TRWANIA
1 Years
JĘZYKI
Hiszpański
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Oct 2025
CZESNE
EUR 4900
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Ewolucja i ciągłe zmiany w technologiach informacyjnych i komunikacyjnych powodują powstawanie nowych nawyków behawioralnych, nawyków konsumpcyjnych i interakcji z produktami. W tym kontekście ilustracja jest pozycjonowana jako ważny element strategiczny w strukturze rozpowszechniania i promocji projektów.
Program studiów podyplomowych zajmuje się ilustracją tworzoną i stosowaną we współczesnym i technologicznym środowisku oraz szkoli profesjonalistów z umiejętnościami strategicznymi w celu ustanowienia dynamicznych procesów komunikacji wizualnej.
Program nauczania jest ukierunkowany na potrzeby profesjonalistów zajmujących się przedsiębiorczością w projektach ilustracji cyfrowych, zajmujących się planowaniem, rozwojem, techniką i metodologią zasobów. Program podzielony jest na osiem modułów, które obejmują narzędzia cyfrowe, kreatywność i praktyczne zastosowania, kończąc się końcowym projektem, który jest prezentowany jury.
Projekty realizowane w ramach studiów podyplomowych opierają się na cyfrowych metodach produkcji i mediach, w których definiowane są style i trendy odpowiadające potrzebom tego wykładniczego rynku.
Rekrutacja
Program
Moduł 1 - Edycja graficzna
Zaczynając od projektu i rozwoju okładki redakcyjnej online, zostanie wprowadzona treść techniczna wokół głównych programów edycyjnych. Celem jest zdobycie niezbędnych podstaw w planowaniu i zarządzaniu dla prawidłowego użycia narzędzi i relacji formatów: grafiki wektorowej, trasowania i układu.
Moduł dostarcza praktycznych podstaw do prawidłowego wykonania ćwiczeń proponowanych w ramach studiów podyplomowych, a także do wykorzystania głównych programów do edycji grafiki (Illustrator, Photoshop i InDesign).
- Tworzenie i modyfikacja oryginału analogowego.
- Narzędzia do nakładania kolorów.
- Projekt układu, typografii i animacja.
- Dostosowanie interaktywnego designu do tabletów i smartfonów.
- Adaptacja obrazu do opakowania (Mockup).
Moduł 2 - Podstawy i zastosowania
Treści tego modułu obejmują media i platformy do stosowania ilustracji i produkcji graficznej. Wiedza na temat tych mediów jest ważnym punktem wyjścia do przyszłego planowania promocyjnego i projektowania projektów dotyczących indywidualnych celów. Analiza mediów będzie również stanowić wprowadzenie do badania elementów multimedialnych, w którym zostaną zaprezentowane techniki związane z interakcją, animacją i innymi zasobami.
- Adaptacja ilustracji ręcznej do ilustracji cyfrowej.
- Tworzenie animowanych szkiców.
- Projektowanie produktów interaktywnych, interfejsów i użyteczności.
- Sprite'y, Atlas Tekstur, Klatka po Klatce i inne formaty do tworzenia aplikacji cyfrowych.
- Narzędzia do interakcji i animacji dla gier wideo i aplikacji.
Moduł 3 - Konceptualizacja
Poprzez serię ćwiczeń i prezentacji treści, zostaną opracowane strategie i zasoby komunikacji wizualnej. Głównym celem jest nabycie umiejętności w procesach kreatywności i przekazywania wiadomości.
Moduł jest prezentowany w formie warsztatu ukierunkowanego na rozwój koncepcyjny, w którym biorą udział doświadczenia indywidualne, kulturowe i społeczne. Praktyki i treści teoretyczne stosowane podczas studiów podyplomowych stanowią ważną podstawę do realizacji i rozwoju przyszłych propozycji oraz pomagają studentom zapoznać się ze wspólnymi procesami języka artystycznego i reklamowego.
- Teoria obrazu.
- Zasoby wizualne i sposoby reprezentacji.
- Znaczenie plastiku.
- Kultowe dzieło.
- Konceptualizacja i percepcja.
- Synteza formalna i pojęciowa.
Moduł 4 - Ilustracja w e-bookach
Obraz jako wizualna reprezentacja tekstu lub koncepcji jest obecny w niemal wszystkich projektach, w których zaangażowana jest ilustracja. Poprzez tworzenie ilustracji zostaną zbadane procesy metodologiczne przekazywania komunikatów i ich adaptacji do języków według różnych odbiorców. Jednocześnie, po szczegółowym zbadaniu formatów, zostaną opracowane procedury techniczne adaptacji animowanych ilustracji do urządzeń elektronicznych.
- Metodyki planowania procesów produkcji graficznej.
- Formaty aplikacji graficznych i ich obsługa.
- Propozycja odpowiednich ilustracji do e-booków.
- Analiza stylów, gatunków i kanałów rozpowszechniania.
- Rozwój i tworzenie elementów i postaci.
- Adaptacja ilustracji do formatów cyfrowych.
- Formaty plików i zastosowania.
Moduł 5 - Sztuczna inteligencja, rzeczywistość rozszerzona i Web3
Poprzez treści i ćwiczenia moduł ten zajmuje się badaniem i zastosowaniem nowych technologii, które zapewniają różnicową wartość i przewagę konkurencyjną naszym projektom ilustracyjnym. Rozszerzone technologie (rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistości mieszane), Web3 i sztuczna inteligencja.
- Rozszerzone rzeczywistości jako nowe platformy do tworzenia i wizualizacji treści
- Rzeczywistość wirtualna (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość mieszana (MR)
- Eksploracja tworzenia konkretnych treści dla rozszerzonej rzeczywistości
- Web3 i Blockchain: ich obecne i przyszłe zastosowania w świecie ilustracji
- Sztuczna inteligencja (AI): definicja, pochodzenie, ewolucja i zastosowania
- Zastosowanie sztucznej inteligencji w projektach ilustracyjnych
Moduł 6 - Komunikacja transmedialna
Na podstawie propozycji kampanii promocyjnej zostaną przeanalizowane niektóre trendy i narzędzia stosowane w marketingu cyfrowym, a także znaczenie treści i interakcji potencjalnego użytkownika, które są zazwyczaj decydującymi składnikami dla właściwej dystrybucji. Opowiadanie historii transmedialnych jest jedną z najczęściej stosowanych strategii w reklamie stosowanej w nowych mediach. Podczas modułu zostaną przeprowadzone prace praktyczne w wielu formatach w celu opracowania projektu, który bada procesy planowania i zastosowania techniczne.
- Narracje transmedialne.
- Planowanie i wykonalność kampanii graficznych.
- Strategie i zasoby do rozwoju kampanii promocyjnych.
- Rozwój narracji w kampaniach promocyjnych.
- Multiplatformowość i crossmedialność.
- Kreatywność transmedialna i planowanie mediów.
- Analiza i wykorzystanie zasobów interakcyjnych.
- Zastosowanie elementów multimedialnych.
Moduł 7 — Ilustracja zastosowana do produktu
Obraz jest kluczowym elementem brandingu i odgrywa rolę w przyciąganiu określonej publiczności, jednocześnie definiując aspekty percepcji i interakcji z produktem. W jego zastosowaniu zostaną zbadane aspekty związane z funkcjonalnością, tożsamością, mediami, innowacyjnością i różnicowaniem. W oparciu o konkretne i indywidualne cele moduł analizuje adaptowalność i integrację cyfrowej ilustracji stosowanej do produktu.
- Propozycja ilustracji stosowanych do produktu.
- Tworzenie kolekcji kapsułowej.
- Zastosowanie w projektowaniu przemysłowym.
- Badanie i adaptacja wizerunku do produktu.
- Zasoby i techniki produkcji.
Moduł 8 - Metodologia projektu, rozwój TFP
Ten moduł zajmuje się promocją zawodową i doradztwem, biorąc pod uwagę procesy planowania metodologii i strategii. Głównym celem jest zaprojektowanie propozycji autopromocji, biorąc pod uwagę różne sekcje, które zapewniają wsparcie metodologiczne dla projektu poprzez formułowanie celów ogólnych i szczegółowych, od procesu badawczego i analitycznego po jego zastosowanie i prezentację. Treści tego modułu są stosowane do opracowania końcowego projektu podyplomowego.
- Planowanie i zarządzanie projektami.
- Strategie promocyjne.
- Uzyskiwanie zasobów.
- Wybór treści.
- Konstrukcja, planowanie, opis i ekspozycja.
- Analiza kanałów dystrybucji i promocji.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
- Ilustracja zastosowana do mediów cyfrowych.
- Ilustracja zastosowana do produktu.
- Ilustracja reklamowa.
- Ilustracja korporacyjna.
- Ilustracja w druku.
- Kierownictwo artystyczne wydań cyfrowych.
- Zarządzanie projektami komunikacji cyfrowej.
- Zarządzanie multimedialnymi projektami promocyjnymi.