Zaawansowane systemy zarządzania jakością, narzędzia i techniki

Informacje ogólne

Opis programu

Klucz informacyjny

  • Kod przedmiotu: OPM107
  • Czas trwania: 10 dni
  • Opłata: 5075 £

Konspekt szkolenia

System zarządzania jakością

  • Opracowanie standardów systemu zarządzania jakością
  • Seria norm ISO 9000: przegląd
  • Wytyczne wdrożeniowe dla ISO 9001
  • Ocena i rejestracja systemu zarządzania jakością

Zintegrowane systemy zarządzania

  • Macierz ISO 9001 / ISO 14001
  • Systemy połączone
  • Model EFQM
  • Kluczowe problemy integracyjne
  • Zintegrowany model systemów zarządzania

Narzędzia i techniki: przegląd

  • Wybór narzędzi i technik
  • Podstawowe narzędzia kontroli jakości - listy kontrolne, schematy blokowe, arkusze kontrolne, tabele wyników i histogramy, wykresy, analiza Pareto, diagramy przyczynowo-skutkowe, burze mózgów i diagramy punktowe
  • Narzędzia do zarządzania - metoda diagramu relacji, metoda diagramu powinowactwa, metoda schematu systemowego, diagram macierzy, metoda analizy danych macierzy, schemat programu decyzyjnego procesu oraz metoda diagramu strzałkowego
  • Analiza celów departamentalnych i korekta błędów

Metoda QFD

  • Zrozumienie potrzeb klientów
  • Droga QFD: główne kroki
  • Wdrażanie potrzeb klienta w definicję produktu i procesu
  • Trudności związane z QFD
  • Implementacja QFD

Six Sigma

  • Co znaczy sześć sigma?
  • Wymagania wstępne Six Sigma
  • Sześć głównych elementów sigma
  • Zorganizowane podejścia do rozwiązywania problemów
  • Sukces sześciu sigma

Benchmarking

  • Tło firmy
  • Dlaczego test porównawczy?
  • Czynniki sukcesu
  • Trudności i pułapki
  • Kluczowe lekcje

Przeprojektowanie procesów biznesowych

  • Podejścia stosowane w BPR
  • Zasady BPR
  • Ryzyka i korzyści BPR
  • Wdrożenie BPR
  • Metodologia BPR

Zespoły i praca zespołowa

  • Rola zespołów w ciągłym doskonaleniu
  • Rodzaje zespołów
  • Ocena zespołów
  • Konkurs drużynowy
  • Wytyczne dotyczące tworzenia skutecznych zespołów

Samoocena, modele i nagrody jakości

  • Jakość, TQM i doskonałość
  • Modele nagród
  • Proces samooceny
  • Czynniki sukcesu dla samooceny
  • Trudności z samooceną

TQM poprzez ciągłe doskonalenie

  • Rozwój
  • "Stare" i "nowe" zarządzanie jakością
  • Znaczenie jakości
  • TQM: ciągły proces
  • Pomiar postępów w kierunku TQM
  • Problemy z TQM, które należy rozważyć w przyszłości

Grupa docelowa

To szkolenie z zakresu zarządzania jakością jest odpowiednie dla:

  • Główni oficerowie, dyrektorzy i kierownicy departamentów, którzy chcą odgrywać większą rolę w określaniu polityki jakości w swoich organizacjach.
  • Członkowie kierownictwa wyższego szczebla, którzy chcą stworzyć strategiczny dialog, środowisko organizacyjne, atmosferę, wartości i zachowania, w których całkowite zarządzanie jakością (TQM) może osiągnąć swój potencjał.
  • Tych, którzy chcą stworzyć kulturę organizacyjną, w której każda osoba w każdym dziale jest w pełni zaangażowana w poprawę własnej wydajności i jest poświęcona zaspokajaniu potrzeb wewnętrznych klientów i przyszłych oczekiwań.
  • Kierownictwo średniego i pierwszego szczebla, którzy chcą odgrywać kluczową rolę w zakresie wprowadzania zasad TQM na ostrym końcu swojej organizacji.
  • Przemysłowcy
  • Doradców ds. Zarządzania

Wyniki nauki

Po ukończeniu tego kursu będziesz w stanie zrozumieć:

  • System zarządzania jakością jako kluczowy element w podejściu organizacji do TQM.
  • Podstawowy cel systemu zarządzania jakością i rozwój standardów systemu jakości.
  • Normy systemu zarządzania jakością ISO 9000, w tym kwestie związane z wdrażaniem i wytycznymi, proces oceny i rejestracji oraz ich zalety i konsekwencje.
  • Zintegrowane systemy zarządzania (IMS) w zakresie jakości, środowiska i zarządzania BHP.
  • Powiązania między ISO 9001 i ISO 14001 - zintegrowane i dostosowane podejścia oraz niektóre z typowych problemów.
  • Podstawowe narzędzia kontroli jakości i narzędzia zarządzania.
  • Analiza celów departamentalnych i korekta błędów.
  • Koncepcja i metodologia wdrażania funkcji jakości (QFD).
  • Budowa Domu Jakości oraz planowanie, organizacja i zarządzanie projektami QFD.
  • Korzyści i pułapki QFD oraz wskazówki dotyczące jego efektywnego wykorzystania.
  • Koncepcja sześciu sigma w celu poprawy wydajności kluczowych procesów, produktywności i jakości przy jednoczesnej redukcji kosztów.
  • Historia i główne rodzaje testów porównawczych.
  • Główne kroki w formalnym procesie benchmarkingu.
  • Koncepcja, historia i rozwój przeprojektowania procesów biznesowych (BPR) oraz sposób, w jaki uzupełnia on TQM.
  • Korzyści i potencjalne problemy BPR.
  • Jak ustawić projekt BPR.
  • Wykorzystanie zespołów i praca zespołowa w TQM.
  • Charakterystyka operacyjna zespołów projektowych, kręgów jakości i zespołów doskonalących jakość.
  • Jak zapewnić, że zespoły są aktywne i skuteczne.
  • Nagrody za jakość i samoocena oraz ich rola w rozwoju TQM.
  • Różne sposoby podejmowania samooceny w oparciu o Model Doskonałości Biznesowej.
  • Nowe wyzwania dla dyscypliny zarządzania jakością.
  • Znaczenie jakości.
  • TQM jako proces ciągły.
  • Pomiar postępów w kierunku TQM.
  • Zagadnienia TQM, na które organizacje muszą zwrócić uwagę, jeśli chcą osiągnąć światowy status jakości.
Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Informacje o uczelni

London Business Training & Consulting (LBTC) is the UK’s premier business and management training and consulting service provider. We cater to both individual and organisational clients from all o ... Czytaj więcej

London Business Training & Consulting (LBTC) is the UK’s premier business and management training and consulting service provider. We cater to both individual and organisational clients from all over the world. Pokaż mniej