Przeczytaj oficjalny opis

Klucz informacyjny

  • Kod przedmiotu: OPM107
  • Czas trwania: 2 tygodnie
  • Opłata: 4045 £

Konspekt szkolenia

System zarządzania jakością

  • Opracowanie standardów systemu zarządzania jakością
  • Seria norm ISO 9000: przegląd
  • Wytyczne wdrożeniowe dla ISO 9001
  • Ocena i rejestracja systemu zarządzania jakością

Zintegrowane systemy zarządzania

  • Macierz ISO 9001 / ISO 14001
  • Systemy połączone
  • Model EFQM
  • Kluczowe problemy integracyjne
  • Zintegrowany model systemów zarządzania

Narzędzia i techniki: przegląd

  • Wybór narzędzi i technik
  • Podstawowe narzędzia kontroli jakości - listy kontrolne, schematy blokowe, arkusze kontrolne, tabele wyników i histogramy, wykresy, analiza Pareto, diagramy przyczynowo-skutkowe, burze mózgów i diagramy punktowe
  • Narzędzia do zarządzania - metoda diagramu relacji, metoda diagramu powinowactwa, metoda schematu systemowego, diagram macierzy, metoda analizy danych macierzy, schemat programu decyzyjnego procesu oraz metoda diagramu strzałkowego
  • Analiza celów departamentalnych i korekta błędów

Metoda QFD

  • Zrozumienie potrzeb klientów
  • Droga QFD: główne kroki
  • Wdrażanie potrzeb klienta w definicję produktu i procesu
  • Trudności związane z QFD
  • Implementacja QFD

Six Sigma

  • Co znaczy sześć sigma?
  • Wymagania wstępne Six Sigma
  • Sześć głównych elementów sigma
  • Zorganizowane podejścia do rozwiązywania problemów
  • Sukces sześciu sigma

Benchmarking

  • Tło firmy
  • Dlaczego test porównawczy?
  • Czynniki sukcesu
  • Trudności i pułapki
  • Kluczowe lekcje

Przeprojektowanie procesów biznesowych

  • Podejścia stosowane w BPR
  • Zasady BPR
  • Ryzyka i korzyści BPR
  • Wdrożenie BPR
  • Metodologia BPR

Zespoły i praca zespołowa

  • Rola zespołów w ciągłym doskonaleniu
  • Rodzaje zespołów
  • Ocena zespołów
  • Konkurs drużynowy
  • Wytyczne dotyczące tworzenia skutecznych zespołów

Samoocena, modele i nagrody jakości

  • Jakość, TQM i doskonałość
  • Modele nagród
  • Proces samooceny
  • Czynniki sukcesu dla samooceny
  • Trudności z samooceną

TQM poprzez ciągłe doskonalenie

  • Rozwój
  • "Stare" i "nowe" zarządzanie jakością
  • Znaczenie jakości
  • TQM: ciągły proces
  • Pomiar postępów w kierunku TQM
  • Problemy z TQM, które należy rozważyć w przyszłości

Grupa docelowa

To szkolenie z zakresu zarządzania jakością jest odpowiednie dla:

  • Główni oficerowie, dyrektorzy i kierownicy departamentów, którzy chcą odgrywać większą rolę w określaniu polityki jakości w swoich organizacjach.
  • Członkowie kierownictwa wyższego szczebla, którzy chcą stworzyć strategiczny dialog, środowisko organizacyjne, atmosferę, wartości i zachowania, w których całkowite zarządzanie jakością (TQM) może osiągnąć swój potencjał.
  • Tych, którzy chcą stworzyć kulturę organizacyjną, w której każda osoba w każdym dziale jest w pełni zaangażowana w poprawę własnej wydajności i jest poświęcona zaspokajaniu potrzeb wewnętrznych klientów i przyszłych oczekiwań.
  • Kierownictwo średniego i pierwszego szczebla, którzy chcą odgrywać kluczową rolę w zakresie wprowadzania zasad TQM na ostrym końcu swojej organizacji.
  • Przemysłowcy
  • Doradców ds. Zarządzania

Wyniki nauki

Po ukończeniu tego kursu będziesz w stanie zrozumieć:

  • System zarządzania jakością jako kluczowy element w podejściu organizacji do TQM.
  • Podstawowy cel systemu zarządzania jakością i rozwój standardów systemu jakości.
  • Normy systemu zarządzania jakością ISO 9000, w tym kwestie związane z wdrażaniem i wytycznymi, proces oceny i rejestracji oraz ich zalety i konsekwencje.
  • Zintegrowane systemy zarządzania (IMS) w zakresie jakości, środowiska i zarządzania BHP.
  • Powiązania między ISO 9001 i ISO 14001 - zintegrowane i dostosowane podejścia oraz niektóre z typowych problemów.
  • Podstawowe narzędzia kontroli jakości i narzędzia zarządzania.
  • Analiza celów departamentalnych i korekta błędów.
  • Koncepcja i metodologia wdrażania funkcji jakości (QFD).
  • Budowa Domu Jakości oraz planowanie, organizacja i zarządzanie projektami QFD.
  • Korzyści i pułapki QFD oraz wskazówki dotyczące jego efektywnego wykorzystania.
  • Koncepcja sześciu sigma w celu poprawy wydajności kluczowych procesów, produktywności i jakości przy jednoczesnej redukcji kosztów.
  • Historia i główne rodzaje testów porównawczych.
  • Główne kroki w formalnym procesie benchmarkingu.
  • Koncepcja, historia i rozwój przeprojektowania procesów biznesowych (BPR) oraz sposób, w jaki uzupełnia on TQM.
  • Korzyści i potencjalne problemy BPR.
  • Jak ustawić projekt BPR.
  • Wykorzystanie zespołów i praca zespołowa w TQM.
  • Charakterystyka operacyjna zespołów projektowych, kręgów jakości i zespołów doskonalących jakość.
  • Jak zapewnić, że zespoły są aktywne i skuteczne.
  • Nagrody za jakość i samoocena oraz ich rola w rozwoju TQM.
  • Różne sposoby podejmowania samooceny w oparciu o Model Doskonałości Biznesowej.
  • Nowe wyzwania dla dyscypliny zarządzania jakością.
  • Znaczenie jakości.
  • TQM jako proces ciągły.
  • Pomiar postępów w kierunku TQM.
  • Zagadnienia TQM, na które organizacje muszą zwrócić uwagę, jeśli chcą osiągnąć światowy status jakości.
Program prowadzony przez:
Język angielski

Zobacz 131 więcej kursów w London Business Training & Consulting »

Ostatnia aktualizacja September 27, 2018
Ten kurs jest Campus based
Data początkowa
Maj 13, 2019
Wrześ. 9, 2019
Duration
2 tygodnie
Cena
4,045 GBP
Wg lokalizacji
Wg daty
Data początkowa
Maj 13, 2019
Data końcowa
Maj 24, 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data początkowa
Wrześ. 9, 2019
Data końcowa
Wrześ. 20, 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data początkowa
Paźdz. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data początkowa
Stycz. 2020
Termin nadsyłania zgłoszeń

Maj 13, 2019

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa
Maj 24, 2019

Wrześ. 9, 2019

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa
Wrześ. 20, 2019

Paźdz. 2019

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa

Stycz. 2020

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa