Przeczytaj oficjalny opis

Opis przedmiotu:

Seminarium składa się z krytycznego czytania i tematycznej i formalnej analizy historii Ameryki Łacińskiej, które najlepiej reprezentują różnorodność płci w XIX, XX i XXI wieku. Z jednej strony, będziemy badać historię jako gatunku literackiego w Ameryce Łacińskiej poprzez teorię, techniki i produkcji tak zwanych "mistrzów opowiadania" Quiroga, Cortazar, Borges, Rulfo, Donoso, García Márquez. Z drugiej strony, analizujemy historię w bezpośrednim stosunku do tradycji literackiej, kontekstu społecznego, historycznej chwili i konkretnej poszukiwań w literaturze każdego autora i ruchu. Zwracamy szczególną uwagę, ale nie wyłącznie, pisarze baroku i neobarokowy -Alejo Kubański Carpentier, José Lezama Lima, Reinaldo Arenas Virgilio Piñera dla tego pokolenia być punktem zwrotnym w literaturze latynoamerykańskiej w ogóle. Dodatkowo mamy zamiar poświęcić ostatnią część kursu do nauki opowiadań pisanych przez kobiety Luisa Valenzuela, Cristina Peri Rossi Zoé Valdés, między innymi w celu oceny koncepcji -Indywidualne i społecznej tożsamości i wieloma maskami. Historie będą podchodzić z perspektywy historycznej i społecznej, estetycznej stylistyce i -aspects strukturalnych teoretycznych, technicznych, literackich i. Z kolei w niektórych szczególnych przypadkach, dostosowujemy tekst na ekranie w celu otwarcia dialogu między literaturą i kinem.

Cele:

Głównym celem tego kursu jest przekazanie studentom bazę społeczną, ramy historyczne i odpowiednią estetykę ruchu krytycznego czytania tekstów. Oprócz nich szkolenia w technikach analizy tekstu, seminarium ma na celu zachęcania do produkcji osobistych opinii i uwag dotyczących rozwoju krytycznego myślenia.

Elementy składowe oceny końcowej:

  • Obecność i uczestnictwo w zajęciach 35%
  • prezentacja ustna i przywództwo 20%
  • Twórczość (pisanie i komentarzem) 10%
  • Egzamin 35%

klasy:

Zajęcia mają podejście teoretyczne i praktyczne. W nich krytyczne perspektywy, historie teoretyczne i analityczne, filmy i przypisane tematy będą omawiane. Student jest odpowiedzialny za przedstawienie ustnej dnia będzie odpowiedzialny za wprowadzenie / estetycznej społeczno-historycznych na temat / autora w pytaniu i skierować do wymiany pomysłów. Dyskusja i analiza historii i czytać artykuły i filmy Tary widoki lub klasa, mają różne formaty: rozmowy, debaty, konkursy, czytanie przewodników i produkcja, ćwiczenia aplikacji, itp Kluczem do sukcesu klasach jest interakcja grupa, na podstawie indywidualnych wkładów studentów, którzy będą czytać ten materiał przed wejściem do klasy włączyć pomysły, opinie, poglądy i komentarze, które umilą czytanie i analiza w każdym przypadku. Metodologia będzie interaktywne, komunikatywna, kompleksowe i krytyczne, w celu ułatwienia przede wszystkim aktywnego udziału studentów.

Wychowawca: Prof. M. Albertengo Clara, PhD

Program prowadzony przez:
Spanish (Argentina)

Zobacz 8 więcej kursów w Pontificia Universidad Católica Argentina »

Ten kurs jest Na kampusie
Data początkowa
Lut 2020
Duration
1 semestr
W pełnym wymiarze godzin
Wg lokalizacji
Wg daty
Data początkowa
Lut 2020
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data początkowa
Lut 2020
Termin nadsyłania zgłoszeń

Lut 2020

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa