Studia licencjackie z marketingu mody

Informacje ogólne

Liczba dostępnych lokalizacji: 3

Opis programu

Ten kurs jest prowadzony w języku angielskim

Osoby zajmujące się marketingiem w branży modowej mają głębokie zrozumienie systemu, procesów, metod i materiałów. Potrafi odczytywać branżę i rynek oraz wykorzystuje swoje umiejętności, aby stać się ważnym punktem łączącym firmę z celem.

Kurs Fashion Marketing dotyczy kwestii kulturowych, technik i metod niezbędnych do zbudowania innowacyjnego strategicznego projektu marketingowego i komunikacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem świata cyfrowego, mediów społecznościowych oraz wyzwań etyki i zrównoważonego rozwoju. Znaczna część nauczania dotyczy tematu marketingu, który ma być zarówno narzędziem komunikacji marki i produktu, jak i dyscypliną badawczą stosowaną w logice rynkowej.

Ekspert w komunikacji musi posiadać cechy profesjonalisty, który jest bardzo zaznajomiony z ewolucyjnymi zmianami i instrumentami stosowanymi w świecie komunikacji oraz ich strategiami, aby zrozumieć i przekazać nowe sygnały modowe, zarówno te rynkowe, jak i szczególny styl. Fashion Marketing to umiejętność tworzenia i zarządzania zintegrowaną strategią komunikacji, zarządzania kampanią reklamową, radzenia sobie z mediami i relacjami z osobami działającymi w całym sektorze, organizowania wydarzeń i pokazów mody, ale także planowania i wdrażania planu uruchomienia produkt, projektant lub marka.

Pierwszy rok studiów Fashion Marketing poświęcony jest nabyciu podstawowych wymaganych umiejętności technicznych, prawidłowym metodom zarządzania projektami oraz budowaniu solidnych podstaw i przygotowaniu w zakresie kultury mody. Program studiów koncentruje się na projektowaniu sesji zdjęciowej mody: od obserwacji realnego świata i dekonstrukcji sygnałów, do opracowania pomysłu i jego przekształcenia w styl, w wyimaginowanej sytuacji, w której student musi stworzyć projekt redakcyjny. Podstawowym celem jest pomoc uczniowi w interpretacji stylów, analizie i syntezie realnego świata i własnych pomysłów, przekładając je na twórczy i spójny obraz, który wie, jak przekazać istotę estetycznego obrazu.

Drugi rok ma na celu głębsze zgłębienie metod, nabytych narzędzi i aspektów kulturowych, które zostaną bardziej konkretnie zdefiniowane: projekty (sesje zdjęciowe kobiet, mężczyzn, martwa natura) dotyczą wszystkich różnych faz, które są zaangażowane: badania / rozwój / realizacja - i które stanowią elementy składowe programu studiów. Każdy temat jest obsługiwany zgodnie z projektem: metodologia techniczna i kreatywna (oprogramowanie, obrazowanie cyfrowe, kreacja wideo); kody kulturowe (współczesna moda, fotografia, semiotyka i ogólnie nauka interpretacji obrazów). Podstawowym celem jest wykształcenie specjalisty Fashion Marketingu, zdolnego do umiejętnego zarządzania kreatywnością, czasem i mechanizmami związanymi z zarządzaniem projektami oraz wykazania się wysokim poziomem umiejętności w zakresie tła różnych stylów mody w historii, współczesnych tendencji, krytycznych zdolności analityczne i ich synteza w nowe formy.

Trzeci rok poświęcony jest zaawansowanemu projektowi projektowemu w symulowanym środowisku zawodowym obejmującym złożone elementy kulturowe. Opracowanie końcowego projektu pozostawia miejsce na osobistą intuicję i krytyczne refleksje ze strony ucznia. Praca dyplomowa na kierunku Fashion Marketing sprzyja wypracowaniu osobistego stylu i projektowi wykazującemu się oryginalnością i spójnością, w którym student musi wykazać się wiedzą na temat technicznych, jakościowych i ekonomicznych aspektów związanych z faktyczną produkcją kolekcji.

Profil zawodowy: specjalista ds. Marki i komunikacji, specjalista ds. Merchandisingu, menedżer produktu, kupiec mody, specjalista ds. Handlu detalicznego i sklepów, koordynator ds. Cyfrowych.

Ostatnia aktualizacja Sie 2020

Informacje o uczelni

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Pokaż mniej
Mediolan , Mediolan , Mediolan + 2 Więcej Mniej