Projekt - Kurs letni Made in Italy
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Florence, Włochy
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 weeks
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2600 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Jul 2024
* opłata wpisowa 600€ + opłata za kurs 2.000€
Wstęp
Letni kurs Design Made in Italy koncentruje się na podstawowych umiejętnościach i metodykach stosowanych w projektowaniu produktów, zrozumieniu jakości produktów Made in Italy, zwłaszcza we włoskich MŚP opartych na rzemiośle.
Podczas kursu będziesz miał okazję poznać i dowiedzieć się więcej o Florencji jako historycznym mieście designu i mody, które przez wieki odkrywało się na nowo i które w epoce globalizacji odgrywa istotną rolę w świecie designu, łącząc wysokie zakończyć procesy rzemieślnicze i innowacyjne.
Zrozumiesz procesy projektowania przemysłowego i produkcyjnego, nauczysz się łączyć czynniki kulturowe i historyczne z elementami komunikacji produktu i marki w celu rozwoju - opartych na innowacjach - projektów projektowych.
Harmonogram
Od poniedziałku do czwartku w pełnym wymiarze godzin (rano i po południu) kurs trwa 75 godzin rozłożonych na 3 tygodnie.
Metodologia i struktura
Kurs pozwala odkryć autentyczność i historię włoskiego rzemiosła oraz dowiedzieć się, że sukces „włoskiego systemu projektowania” opiera się na dialogu między rękodziełem a nową technologią. Zdobędziesz podstawową wiedzę projektową i zrozumiesz łańcuch dostaw, który decyduje o jakości gotowego produktu.
Pojęcia teoretyczne zdobyte na kursie są stosowane w warsztatach modelarskich i projektowych.
Podczas prezentacji projektu końcowego wraz z kolegą przedstawicie Państwo efekty pracy wykonanej w ramach kursu.
Letni kurs obejmuje strategiczne połączenie zajęć teoretycznych prowadzonych przez projektantów i profesjonalistów w tej dziedzinie, wycieczek kulturalnych, warsztatów i wizyt w sklepach z rękodziełem.
Wizyty w terenie są integralną częścią doświadczenia edukacyjnego programu i mają na celu uzupełnienie tego, co jest nabyte w klasie, a także służą jako stała orientacja w terenie.
Idealni studenci
Ten kurs jest przeznaczony dla osób, które interesują się światem projektowania i nie mają wcześniejszej wiedzy ani doświadczenia w tej dziedzinie, a chcą się uczyć i podejmować wyzwania. Umiejętności takie jak rysowanie lub szkicowanie mogą być przydatne, nawet jeśli nie są obowiązkowe. Wnioskodawcy muszą wykazać się silną motywacją i umiejętnością pracy w grupach.
Galeria
Program
Plan studiów
Historia włoskiego wzornictwa
Program koncentruje się na historycznym rozwoju włoskiego designu. W szczególności oferuje ogólny przegląd okresów historycznych i głównych ruchów, które wpłynęły i zainspirowały głównych projektantów, a także przedstawia zarys głównych ikon włoskiego designu.
Strategie komunikacji
Wymagania technologiczne zmusiły projektantów do wieloaspektowości. W obecnym środowisku, oprócz talentu w zakresie estetyki projektowania, oczekuje się od Ciebie dobrej znajomości strategii cyfrowej i komunikacji. Dzięki temu programowi zdobywasz dobre umiejętności komunikacyjne, które można zastosować w dziedzinie projektowania i mody.
Włoski design: współczesne trendy
Celem kursu jest dostarczenie narzędzi do identyfikacji, czytania i analizowania głównych europejskich trendów w produktach, meblach, wnętrzach, projektowaniu mody, kolorach, materiałach i wykończeniu. Kurs podkreśla materialne i niematerialne wartości produkcji „Made in Italy” z perspektywy socjologicznej i kulturowej.
Wprowadzenie do kolorów, materiałów, form i tekstury
Podstawowa metodologia projektowania z praktycznym doświadczeniem, aby lepiej zrozumieć wybory projektantów dotyczące możliwości produkcyjnych oraz manipulacji materiałem i kształtem.
Warsztaty modelowania i projektowania
Warsztat ten pozwala zrozumieć rolę procesu innowacji i zaawansowanych technologii we włoskim rzemiośle, w szczególności pokazuje, w jaki sposób technologia staje się narzędziem, dzięki któremu aktualizowane są elementy tradycji, tak aby dostosować je do potrzeb rynków i konsumentów.
Branding
Poznasz wartość marki jako punktu styku biznesu z konsumentem. Zdobędziesz umiejętności potrzebne do tworzenia planów, które zapewniają strukturę i wskazówki, jak wdrożyć markę i skutecznie łączyć ją z klientami.