Read the Official Description

Dwuletni kurs podyplomowy w zakresie marketingu i komunikacji biznesowej przedstawia dziś zupełnie nowy system skutecznego reagowania na zapotrzebowanie rynku komunikacji, w którym sektor cyfrowy jest najbardziej dynamiczny i wymaga profesjonalnych zasobów z solidną podstawową wiedzą i doświadczeniem. konkretne umiejętności techniczne.

Potrzeba, aby firmy miały specjalistów, którzy wiedzą, jak stawić czoła wyzwaniom digitalizacji i globalizacji, wymaga oferty edukacyjnej, która maksymalnie przyspieszy wejście w świat pracy młodych ludzi z solidnymi umiejętnościami technicznymi, strategiczną wizją i umiejętnością wykorzystać wkład wielu kanałów cyfrowych, dzięki którym konsumenci wchodzą w interakcje, coraz bardziej połączeni, w celu stworzenia kontekstów, które pozwalają zbliżyć się do konsumenta i zarządzać reputacją, konsensusem i sukcesem firmy / organizacji, dla której pracują.

Fondazione Accademia di Comunicazione zawsze monitorował zapotrzebowanie rynku komunikacyjnego pod względem wymaganych umiejętności i umiejętności i zapewnia, w zależności od jego ewolucji, ciągłe aktualizowanie zarówno treści dydaktycznych, jak i wydziału (organu nauczania) - w szczególności co dotyczy profesjonalistów internetowych. Możliwości rozwoju zawodowego oferowane przez rozwój cyfrowy wymagają szczególnych umiejętności oraz umiejętności opracowywania strategii i taktyk dostosowanych do nowych procesów biznesowych i komunikacji oraz modeli, w których umiejętności cyfrowe są synergicznie wszczepiane w podstawę podstawowej wiedzy i umiejętności marketingowych. i komunikacja.

Cel edukacyjny

Dwuletni kurs podyplomowy z zakresu marketingu i komunikacji biznesowej ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności zawodowych, które pozwolą im zarządzać marketingiem, mediami, komunikacją korporacyjną, marką, produktem i usługą. w zintegrowany sposób z Web 2.0, opracowując strategie cross-media i wielokanałowe w scenariuszu, w którym technologia cyfrowa w znacznym stopniu zmieniła relacje między firmą a konsumentem, a relacje między konsumentami a markami rozwijają się w formie rozmowy w czasie rzeczywistym.

Obszary szkoleniowe kursu rozwijają zawartość poprzez synergiczne i spójne moduły z podejściem, które umożliwia uczestnikom poznanie i wykorzystanie, oprócz podstawowych technik marketingu i tradycyjnej komunikacji, metodologii, które pozwalają na integrację w ramach strategii jednostkowe, cyfrowe narzędzia według modeli wyznaczonych przez nowe parametry - dzielenie się, relacje, uczestnictwo i zaangażowanie - narzucane w szczególności przez ogromne rozpowszechnienie mediów społecznościowych.

W pierwszym roku program szkoleniowy umożliwi studentom zdobycie niezbędnej bazy teoretycznej poprzez staranną analizę strategicznego aparatu wszelkiej komunikacji (marketing, reklama, public relations i komunikacja, media) w świetle złożonych zmian generowanych przez teraz nieuniknione wykorzystanie technologii cyfrowej. Z różnych sektorów wiedza o tym, czym są dzisiaj - a może i jutro - oraz powód zmiany ich strategicznych podejść oznacza, że ​​rozwój kursu zaczyna się od aktualnego stanu wiedzy z koniecznymi odniesieniami do rozwoju procesów.

Drugi rok zapewnia studentom dalszy wgląd w pionie w wykorzystywanie technologii cyfrowej we wszystkich obszarach ich przyszłego profesjonalnego gniazdka w marketingu, komunikacji, public relations, mediach zarówno w firmie, jak i w agencji.

Ścieżka zawodowa akcentuje co najwyżej zorientowaną na projekt metodologię nauczania, z naklejkami na żywo zleconymi od prawdziwych klientów i adresowanymi przez studentów kursu w zespole z kursami kreatywności, a tym samym odtwarzając pracę agencji w klasie.

Ta metodologia uczenia się poprzez prace projektowe, DNA Accademia di Comunicazione od jej założenia, zostanie wzmocniona przez okres stażu w firmie i / lub agencji w oparciu o specjalizację wybraną przez studenta.

Umiejętności nabyte podczas tego Kursu są certyfikowane przez Region Lombardii i są ważne na poziomie UE w ramach EUROPEJSKIEGO RAMY KWALIFIKACJI DO STAŁEJ NAUKI (EQF)

Plan studiów

Pierwszy rok

Podstawy marketingu public relations Komunikacja korporacyjna | Zarządzanie kontem | Stan techniki strategicznego zakładu.

Wiedza i podstawowe umiejętności

Zachowanie konsumenckie: podróż konsumenta | Marketing cyfrowy

Drugi rok

Public Relations i obszar komunikacji korporacyjnej

Komunikacja korporacyjna | Relacje RP / Media na linii ON / OFF | Naciśnij Biuro | Organizacja i zarządzanie wydarzeniami Komunikacja finansowa | Komunikacja w sytuacjach kryzysowych Brak komunikacji z zyskiem i funduszami CSR | Komunikacja instytucjonalna i publiczna Zarządzanie społecznością SEM

Obszar marketingu i reklamy

Zarządzanie kontem | Strategiczne zarządzanie marką | Reklama cyfrowa | Wideo sieciowe | Zintegrowana komunikacja marketingowa | Trade Marketing | Marketing bezpośredni | Sprzedaż | Promocje | Sponsoring Zarządzanie projektem | E-Commerce | Zarządzanie społecznością Marketing mobilny i reklama | Reklama programowa.

Oprócz godzin lekcyjnych, seminariów, świadectw, historii przypadku, warsztatów, warsztatów i profesjonalnych symulacji są planowane.

Podczas drugiego roku studenci realizują projekty marketingowe i komunikacyjne dotyczące rzeczywistych problemów z firmami, zawsze w zespole z projektantami graficznymi i kreacjami reklamowymi.

Etap po kursach

Praktyki, przewidziane na końcu każdego Kursu, należy traktować przede wszystkim jako okres doskonalenia własnej formacji, a po drugie jako możliwą okazję do przyszłej pracy. Z tych dwóch powodów staż nie jest automatycznie ustalany na podstawie wcześniej istniejących umów ze wstępnie ustaloną liczbą firm, ale zakłada, że ​​każdego roku jest składany konkretny i precyzyjny wniosek przez Firmę, w odniesieniu do którego uczniowie są wybierani przez Akademia, wysłana na rozmowę kwalifikacyjną i wybrana przez tę samą firmę. Dlatego to nie tylko program nauczania i gwarancja, którą Akademia przekazuje Firmie, ale to, co poszczególny student podczas rozmowy kwalifikacyjnej będzie w stanie zademonstrować w odniesieniu do ich umiejętności i sposobu prezentacji, co decyduje o wyborze samej Firmy. ,

Zaangażowanie Accademia w organizację staży "ad personam", które są odnawiane co roku, nigdy nie przynosząc automatyzacji stałych porozumień, ma na celu zachęcenie do tego, aby po zakończeniu stażu potwierdzić umowa.

Biorąc udział w dwuletnim kursie po dyplomie, możesz pracować jako:

  • Menedżer komunikacji korporacyjnej
  • Menedżer produktu w firmie
  • Konto w agencji reklamowej
  • Ekspert w dziedzinie public relations
  • Media Planner w agencjach medialnych i Dealerach reklamowych
  • Planowanie strategiczne
  • Producent w domach produkcyjnych
  • Program Web Content Writer
  • Digital Media Planner
  • Digital Media Strategist
  • Zintegrowany specjalista ds. Mediów cyfrowych
  • Menedżer treści WWW
  • Specjalista SEO
  • Social Media Planner
  • Analityk mediów społecznościowych
  • Community Manager
  • Specjalista SEM
  • Analityk internetowy
  • Cyfrowy PR
  • Specjalista ds. Reputacji marki
  • Mobile Marketing Manager
  • Project Manager
Program taught in:
Włoski

See 3 more programs offered by Accademia di Comunicazione »

Last updated September 29, 2018
Ten kurs jest Campus based
Data początkowa
Paźdz. 2019
Duration
2 lat
W pełnym wymiarze godzin
Cena
- Dochody
By locations
By date
Data początkowa
Paźdz. 2019
Application deadline

Paźdz. 2019

Location
Application deadline
Data końcowa