Letni kurs zaawansowanego projektowania graficznego
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Florence, Włochy
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 weeks
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2600 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Jul 2024
* opłata wpisowa 600€ + opłata za kurs 2.000€
Wstęp
Letni kurs zaawansowanego projektowania graficznego zapewnia niezbędne umiejętności i solidne zrozumienie kluczowych obszarów projektowania graficznego.
Zwiększysz swój poziom wiedzy i pewności w zakresie wielu elementów komunikacji wizualnej. Dzięki dogłębnej znajomości zasad projektowania nauczysz się tworzyć profesjonalne projekty zarówno w formacie drukowanym, jak i cyfrowym, a także zdobędziesz cenny wgląd w obszary tworzenia logo, tworzenia wizerunku, projektowania stron internetowych, typografii i brandingu .
Podczas tego trzytygodniowego kursu będziesz badać i czerpać inspirację ze skarbów sztuki i wspaniałych muzeów we Florencji, aby stworzyć tożsamość wizualną wybranego muzeum, które wymaga rebrandingu, zachowując spójność marki i głos w mediach.
Harmonogram
Lekcje odbywają się od poniedziałku do piątku w pełnym wymiarze godzin (rano i po południu) kurs trwa 75 godzin rozłożonych na 3 tygodnie.
Cel
Kurs przeznaczony jest dla studentów, którzy posiadają kompetencje lub podstawową wiedzę zawodową w danej dziedzinie i są zainteresowani rozwojem swoich umiejętności zawodowych. Uczestnicy muszą być zaznajomieni z głównymi narzędziami graficznymi i oprogramowaniem (Adobe Ps/Ai) i powinni być zmotywowani do pracy samodzielnej lub zespołowej oraz w terminach.
Metodologia i struktura
Dzięki dogłębnemu przestudiowaniu zasad projektowania, trzytygodniowy kurs zapewnia umiejętności tworzenia profesjonalnych projektów zarówno w formacie drukowanym, jak i cyfrowym, a także pozwala uzyskać cenny wgląd w obszary tworzenia logo, wizerunku kreacja, typografia i branding.
W celu zbudowania wszechstronnego zaplecza wiedzy ścieżka studiów obejmuje strategiczne połączenie wykładów, studiów przypadku, warsztatów, a także wizyt w muzeach i wystawach pod okiem profesjonalistów z branży. Wizyty w terenie są integralną częścią doświadczenia edukacyjnego programu i mają na celu uzupełnienie tego, co jest nabyte w klasie, a także służą jako stała orientacja w terenie.
W oparciu o swoje badania i czerpiąc inspirację z wizyt w najważniejszych zabytkach sztuki i historii oraz atrakcjach na świeżym powietrzu we Florencji, stworzysz wizualną koncepcję „Nowego Muzeum we Florencji”. Będziesz musiał dobrać odpowiednie elementy wizualne, na które składają się naming, branding, infografika i kampania reklamowa, aby skontaktować się z odwiedzającymi. Podczas prezentacji końcowej każdy projekt zostanie omówiony indywidualnie lub w grupie.
Idealni studenci
Kurs przeznaczony jest dla studentów, którzy posiadają kompetencje lub podstawową wiedzę zawodową w danej dziedzinie i są zainteresowani rozwojem swoich umiejętności zawodowych. Uczestnicy muszą być zaznajomieni z głównymi narzędziami graficznymi i oprogramowaniem (Adobe Ps/Ai) i powinni być zmotywowani do samodzielnej lub zespołowej pracy oraz w terminach.
Galeria
Program
Plan studiów
Wizyta w muzeum
Obszerna wizyta na miejscu w ważnym muzeum florenckim, która ma być wykorzystana jako archetyp do sformułowania ostatecznego projektu. Będzie to oparte na rebrandingu drugiego odwiedzanego muzeum, które obecnie ma słabą zawartość wizualną. Podczas wizyt profesjonalny fotograf będzie towarzyszył Tobie i Twoim kolegom z klasy i przekaże informacje oraz strategie techniczne i ramowe dla opracowania końcowego projektu.
Tożsamość i obraz współrzędnych
Badanie wszystkich elementów tworzących tożsamość wizualną muzeum lub galerii sztuki (nazewnictwo, logo i elementy wizualne). Wizerunek firmy ma być atrakcyjny dla opinii publicznej, przejrzysty i funkcjonalny, tak aby efekt końcowy wzbudzał zainteresowanie konsumentów. Opracowany podczas kursu projekt identyfikacji wizualnej stanowi projekt końcowy.
- Wprowadzenie do Corporate Design: elementy identyfikacji wizualnej i rola projektanta w jej tworzeniu.
- Analiza problemów komunikacyjnych: używanie marek, typografii i kodów kolorystycznych, planowanie i realizacja projektu.
- Tworzenie i zastosowanie logo: koordynacja obrazu i jego zastosowań.
Projekt Systemu Muzealnego i Grafiki Użyteczności Publicznej
Analiza projektu graficznego użyteczności publicznej zastosowanego w systemie muzealnym.
- Oznakowanie: jak stworzyć tożsamość wizualną muzeum i jak przekazywać informacje.
- Infografika: co sprawia, że wizualizacja danych jest dobra
Reklama i elementy prezentacji
- Prezentacja końcowa: jak połączyć elementy w atrakcyjną wizualną prezentację projektu.
- Animacje i słodycze: tworzenie atrakcyjnych elementów zarówno do prezentacji, jak i interakcji w sieciach społecznościowych.
- Kampania reklamowa: jak promować muzeum w internecie i poza nim.
Zadania i projekt końcowy
Stworzenie koncepcji wizualnej „Nowego Muzeum we Florencji” w oparciu o Twoje badania, Twoje osobiste wrażenia z miasta oraz to, co chcesz, aby miasto przedstawiało światu. Projekt składa się z nazewnictwa, brandingu, stworzenia infografiki oraz realizacji reklamy tego konceptualnego muzeum.
Biorąc pod uwagę specyfikę tematu i dużą liczbę znanych na całym świecie muzeów we Florencji, zadanie zostanie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Prezentacja końcowa będzie omówieniem każdego projektu realizowanego indywidualnie lub w grupie podczas programu wakacyjnego