Kurs prawa mody

Informacje ogólne

Przeczytaj więcej o tym programie na stronie internetowej szkoły

Opis programu

Kurs prawa mody

Wiedza prawna i praktyka w zakresie mody Zarządzanie firmami modowymi i luksusowymi wymaga głębokiego zrozumienia ram prawnych charakteryzujących podstawowe procesy wewnętrzne firm, a także relacje z klientami i innymi podmiotami zewnętrznymi. Dzięki uczestnictwu zarówno naukowców, jak i osób z branży, kurs „Prawo mody” skupi się na wprowadzeniu głównych modeli biznesowych mody oraz procesach gromadzenia i rozwoju produktów, aby skoncentrować się na kluczowych branżowych zagadnieniach prawnych z praktyczny punkt widzenia:

  • ochrona marki i różne typologie ochrony znaków towarowych, a także inne prawa własności intelektualnej, które mogą być wykorzystywane do ochrony kreacji mody i modeli;
  • negocjacje w sprawie mody i specjalne umowy dla branży;
  • problemy z łańcuchem dostaw: od reklamy po cyfrowe procesy modowe;
  • dyscyplina "made in", kwestie przestępczości, takie jak fałszowanie marek i produktów oraz fałszowanie mody.

Kurs będzie stale prowadzony z praktycznymi przypadkami (spory, kontakty, benchmarki i symulacje z menedżerami i prawnikami z branży mody) i zakończony końcowymi próbnymi próbami. Ustawa to Mediolan, włoska i europejska stolica mody, łącząca firmy modowe i kancelarie prawne wspierające branżę.

Kluczowe fakty


Współdyrektorzy: Maria Lillà Montagnani e Nicola Guerini
Branża - doradca: Avv. Michelangela Verardi
Początek rejestracji: 15 lipca 2019 r
Zakończenie rejestracji: 30 września 2020 r
Rozpoczęcie wykładów: 12 października 2020 r
Zakończenie wykładów: 4 listopada 2020 r
Czas trwania: 4 tygodnie, 120 godzin.
Częstotliwość: 80% wszystkich zajęć to minimum wymagane do uzyskania certyfikatu
Lokalizacja: Mediolan, Campus Bovisa Politecnico
Wartość kursu: 2.600 €
Częstotliwość: 80% wszystkich zajęć to minimum wymagane do uzyskania certyfikatu
Lokalizacja: Mediolan, Campus Bovisa Politecnico
Wartość kursu: 2.600 €
Zapewnia się obniżenie wartości ekonomicznej o 20% dla studentów i absolwentów MFI wyczerpania miejsc. Kurs jest całkowicie w języku angielskim.
Podczas całego kursu dostępny jest dwujęzyczny, włosko-angielski asystent nauczycielski zarówno dla studentów włoskich, jak i zagranicznych.

Opis kursu

Celem kursu "Prawo modowe" jest dostarczenie uczestnikowi najbardziej aktualnych praktycznych informacji, analiz porównawczych i ekspertyz terenowych dotyczących najważniejszych aspektów związanych z ramami prawnymi i perspektywą w zakresie mody i luksusowych firm. Rozpoczynając od wprowadzenia do branży, od głównych modeli biznesowych, po segmentację branżową i podstawowe procesy, kurs skupi się na wszystkich głównych etapach cyklu życia mody, od koncepcji, aż po zarządzanie licencjami i relacjami z klientami, w w celu promowania wiedzy na temat procesów, najlepszych praktyk, prawdziwych studiów przypadku, stosowanych ram dla branży mody i luksusu, dzięki multidyscyplinarnemu wydziałowi złożonemu z naukowców, praktyków i profesjonalistów z branży.

Związki partnerskie

Kurs „Prawo mody” jest prowadzony przez Wydział Milano Fashion Institute , złożony z naukowców i praktyków z prawa, projektowania mody i biznesu modowego, we współpracy z wiodącymi kancelariami prawniczymi, a także menedżerami i prawnikami firm modowych i luksusowych. Multidyscyplinarny zespół, zapewniający najgłębsze zrozumienie praktyk prawa modowego i zwiększający szanse uczestników jako poufnych.

Cele edukacyjne

Kurs "Prawo mody" jest przeznaczony do:

  • Absolwenci, studenci i prawnicy, którzy chcą uzyskać pojęcia i podstawową wiedzę na temat biznesu modowego i luksusowego z prawnego punktu widzenia.
  • Absolwenci, studenci biznesu i ekonomii, którzy chcą zrozumieć najważniejsze kwestie prawne w firmie modowej i luksusowej, aby uzyskać kompetencje przekrojowe i multidyscyplinarne, które pozwolą im właściwie zarządzać podstawowymi procesami, szczególnie w małych i średnich firmy modowe.

Po zakończeniu kursu uczestnik nauczy się radzić sobie ze złożonością procesów dotyczących mody i luksusowych firm, jak prawidłowo zarządzać i stosować odpowiednie zasady i praktyki biznesowe, od umów i umów po zarządzanie znakami towarowymi i innymi prawami własności intelektualnej, a także jak prawidłowo odnosić i dodawać wartości w relacjach z różnymi interesariuszami firmy (procesy licencjonowania, łańcuch wartości itp.).

Dlaczego warto wziąć udział w tym kursie

Kurs doskonale nadaje się dla studentów studiów prawniczych, prawników, młodych menedżerów, profesjonalistów i młodych przedsiębiorców, którzy są gotowi poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z modą. To doskonała okazja do zrozumienia najbardziej aktualnych problemów prawnych i wynikających z nich najlepszych praktyk w branży, które mogą obejmować różne profesjonalne dane: od prawników, przez menedżerów ds. Licencjonowania, menedżerów produktu, kierowników ds. Sprzedaży detalicznej.

Model nauczania

Model nauczania składa się w następujący sposób:

  • W wykładach w klasie
  • Case studies i najlepsze praktyki
  • Głośniki gości
  • Prace projektowe i próby próbne

Tradycyjne wykłady w klasie są na przemian z dyskusjami na temat spraw, spotkaniami z menedżerami, prawnikami i innymi przedstawicielami branży, w zajęciach klasowych i pracach projektowych. Ponadto uczniowie, którzy chcą pracować w branży, otrzymają orientację zawodową. Na zakończenie kursu każdemu uczniowi dostarczany jest certyfikat MFI .

Warunki przyjęć

Aby ubiegać się o przyjęcie na kurs, kandydat musi być obecnie zapisany na kurs Bachelor of Art / Science (prawo, Business Administration) lub mieć stopień równy lub wyższy niż licencjat. Młodzi przedsiębiorcy, nowi absolwenci z trzyletnim dyplomem o specjalności i absolwenci szkół projektowania i wydziałów, biznesu i ekonomii, marketingu i komunikacji, inżynierii, architektury, języków, prawa, nauk humanistycznych.

Ostatnia aktualizacja Sie 2020

Informacje o uczelni

Milano Fashion Institute is a consortium set up to provide higher education in the fashion sector by three Milan universities: Bocconi University, Cattolica University and Politecnico of Milan. These ... Czytaj więcej

Milano Fashion Institute is a consortium set up to provide higher education in the fashion sector by three Milan universities: Bocconi University, Cattolica University and Politecnico of Milan. These three universities represent an international centre of excellence, drawing on consolidated experience in the research and training activities for businesses in the fashion sector in the fields of management, communication and design. Pokaż mniej