Kurs kompozycji muzycznej do gier wideo

Informacje ogólne

Liczba dostępnych lokalizacji: 2

Opis programu

W ostatnich latach zarówno produkcja muzyki elektronicznej, jak i ewolucja gier wideo, odnotowały bezprecedensowy wzrost, w wyniku czego stanowiły część budżetu przemysłu filmowego, generując dochody i zarobki.

Coraz częściej na rynek trafiają projekty warte miliony dolarów, na których setki profesjonalistów z wielu branż pracują na programistach, artystach, ekspertach od marketingu, grafików, technicznych projektantów dźwięku itp.

Scena gier wideo odczuwa ewidentne zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel, który podejmie się całej pracy związanej z tworzeniem muzyki i efektów dźwiękowych tych projektów.

Niezależnie od rozmiarów projektów: może to być prosta gra opracowana przez niezależną firmę z ograniczoną liczbą personelu, która ma zniechęcić osiągnięcia techniczne, co rok sprawia, że ​​miliony graczy otwierają się z otwartymi ustami. Każdy z nich potrzebuje muzyki i dźwięku, aby doznanie było kompletne.

Kompozycja muzyczna i projekt dźwięku do kursu gier wideo jest przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych nauką tworzenia ścieżki dźwiękowej, od nauki prostego programowania do dnia nagrania w studiu nagraniowym, czy to z jazzowym combo, Wielka Orkiestra, z dźwiękami elektronicznymi lub inną dźwiękową potrzebą, której może wymagać projekt.

Celem tego kursu jest przybliżenie uczniowi realistycznego doświadczenia w zarządzaniu, komponowaniu i nagrywaniu ścieżki dźwiękowej do gry wideo. Zbadamy każdy z kroków, które należy podjąć, abyś mógł nie tylko wiedzieć, jak skutecznie pracować w branży, ale także jak połączyć się w sieć, aby osiągnąć sukces.

Podczas całego kursu będziemy mieli wyjątkowych gości, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami z nami w klasach mistrzowskich: Oscar Araujo, Eduardo de la Iglesia, Matías Lizana y Pep Terradas i inni. Ponadto studenci będą mieli możliwość wyboru współpracy z uznanymi uniwersytetami tego sektora.

videojuegos

Konspekt

  • Historia muzyki do gier wideo i kina
    Aby wiedzieć, dokąd musimy iść, trzeba najpierw wiedzieć, skąd pochodzimy. Przedmiot ten ma fundamentalne znaczenie, aby uczniowie wiedzieli, co już zostało zrobione i co to oznaczało dla branży w tamtym czasie.
  • Kompozycja dla obrazów
    Muzyka do gier wideo czy kina działa zupełnie inaczej niż muzyka, którą znamy i której słuchamy tradycyjnie, na osobnych ścieżkach. Musimy za jego pomocą znaleźć sposób na opowiadanie historii, opisywanie postaci melodiami lub tworzenie niekończących się pętli, które są przyjemne dla gracza, nie męczące. Wszystko to osiąga się, wiedząc, której harmonii użyć, jakie są najbardziej odpowiednie instrumenty i jak wdrożyć wszystko w projekcie, aby ostatecznie był spójny.
  • Stosowana harmonia
    Temat ten, komplementarny do Kompozycji na obrazy, stara się dogłębnie i technicznie wyjaśnić podstawy harmonii, którą będziemy wykorzystywać w grach wideo i kinie. Ćwiczenia i zadania zostaną przydzielone uczniowi do pracy w domu, które później zostaną poprawione na zajęciach wraz z wystawą przykładów.
  • Orkiestracja
    Przedmiot ten wyjaśnia rolę, jaką każdy instrument pełni w orkiestrze: płyty, barwy dźwiękowe, charakterystyka, dyspozycja akordów, sterowanie głosem itp., Wszystko to, co jest niezbędne, aby student mógł stawiać pierwsze kroki jako kompozytor i być przeszkoleni do końcowego projektu.
  • Oprogramowanie muzyczne
    Nadszedł czas, aby zająć się sekwencerami! W ramach tego przedmiotu przyjrzymy się procesowi, za pomocą którego możemy komponować na komputerze, tak jakbyśmy mieli na klawiaturze orkiestrę. Korzystanie z najpopularniejszego oprogramowania (Logic, Cubase ... itd.) I wszystkiego, co z nim związane (Kontakt, EastWest, Plug-ins, Omnisphere, itp.), Aby skłonić ucznia do stworzenia dobrych próbek w zaledwie rok. Będziemy również pracować z WWISE lub FMOD, aby student zrozumiał, w jaki sposób można zaimplementować muzykę i dźwięk w grze wideo, aby podczas grania wszystko było automatycznie modyfikowane zgodnie z ustalonymi parametrami między kompozytorem a sprzętem programującym.
  • Orkiestracja MIDI
    Temat niezwykle istotny dla finalnego projektu, ponieważ będziemy się uczyć, jak przekazać to, co stworzyliśmy na komputerze, na papier, aby każdy muzyk mógł z łatwością zinterpretować (Sibelius, Finale itp.). Ponadto zrewidujemy ważne aspekty, aby dźwięki wydawały się bardziej „realne” (mieszanie bibliotek, wtyczek itp.), W ten sposób uczeń będzie mógł orkiestrować w sekwencji tworząc bardziej organiczną i dynamiczną muzykę .
  • Projekt dźwięku
    Rozwinięcie tego przedmiotu jest fundamentalne, aby student mógł wdrożyć efekty dźwiękowe w projekcie. Nagrywanie, obróbka dźwięku, efekty itp. To bardzo rozległa, ale przyjemna dziedzina gier wideo. Ponadto rynek pracy bardzo się cieszy, że ten sam kompozytor może zaoferować usługę efektów dźwiękowych, w ten sposób jedna osoba może zarządzać wszystkimi aspektami związanymi z dźwiękiem.
  • Ostateczny projekt
    Temat ten, który ma być rozwijany w ostatnim semestrze, postawiłby studentowi zadanie stworzenia ścieżki dźwiękowej (około 10 minut muzyki) z wykorzystaniem całej wiedzy, którą będziemy przyswajać przez cały rok. Ostateczny projekt składałby się z komponowania, sekwencjonowania, przeniesienia całego materiału na papier i nagrania go z orkiestrą lub zespołem do końca kursu (roku), mamy nadzieję, że będzie to wspaniałe doświadczenie.

Kursy mistrzowskie

  • Oscar Araujo: Kompozytor ścieżki dźwiękowej do trylogii „Castlevania Lords of Shadow”, z długą historią pracy, dzięki której stał się jednym z najlepszych kompozytorów audiowizualnych w kraju.
  • Eduardo de la Iglesia: Kompozytor i projektant dźwięku z dużym doświadczeniem w pracy m.in. nad serią „Commandos”.
  • Matías Lizana: uznany muzyk i kompozytor sceny indie, pracujący dla Pixel Cream Studios przy swojej ostatniej pracy „Way of Redemption”. Matías wyjaśni nam, jak pracuje się w sektorze z innej perspektywy.
  • Pep Tarradas: Kompozytor, aranżer, instrumentalista, specjalnością Pepa jest jazz i big band, wraz z nim zobaczymy w grach wideo również partytury jazzowe i ich zastosowanie.

Przybory

Akademicki:

  • Stopień techniczny w muzyce lub równorzędne akredytowane doświadczenie
  • Kandydat musi przesłać swoje wyniki lub próbki swoich prac do szkoły, aby szkoła mogła ocenić materiał

Materiał:

  • Szkoła oferuje możliwość korzystania ze swoich urządzeń, pracowni komputerowych i studiów nagraniowych, aby uczniowie mogli uczyć się i ćwiczyć *

* Studia nagraniowe, do których student będzie miał dostęp, będą zależeć od semestru, który prowadzą

Ostatnia aktualizacja Sie 2020

Informacje o uczelni

The daily schedule at the school is divided between the classes; theory and practice, in the computer rooms and studios. The classes are led by qualified tutors who bring their experience to the learn ... Czytaj więcej

The daily schedule at the school is divided between the classes; theory and practice, in the computer rooms and studios. The classes are led by qualified tutors who bring their experience to the learning environment while following the methodology of the school. There are also the hours for study and practice conducted at the school with the all the necessary facilities and amongst fellow students whose talents, Pokaż mniej
Barcelona , Madryt , Hiszpania online + 2 Więcej Mniej