MPhil w humanistyce cyfrowej
University of Cambridge - Cambridge Digital Humanities
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Cambridge, Wielka Brytania
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
9 months
Tempo
Pełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
MPhil in Digital Humanities to dziewięciomiesięczny kurs, który trwa od października do czerwca. Kurs jest prowadzony przez Cambridge Digital Humanities, centrum badawcze z linkami do wielu wydziałów i jednostek w Cambridge. Kursem zarządza Wydział Anglistyki. Ten ekscytujący MPhil bada sposoby, w jakie humanistyka angażuje się w cyfrową przyszłość, badania cyfrowe i kultury cyfrowe, gdy pojawiają się pytania dotyczące etyki automatyzacji, analizy algorytmicznej, prywatności / nadzoru, kultur wirtualnych, udostępniania danych, inteligentnej agencji i kreatywności, archiwizacji sprawiedliwość i cyfrowe historie, kolekcje i kwestie związane z dziedzictwem. Kurs daje studentom orientację krytyczną / teoretyczną i zapewnia ustrukturyzowaną formę zaangażowania w cyfrowe metody, narzędzia i podejścia, jednocześnie umożliwiając elastyczność pod względem specjalizacji. Studenci mogą pochodzić z wielu dyscyplin, a kurs obejmuje różne poziomy umiejętności w metodach DH. Studenci biorą udział w dwóch szeroko zakrojonych kursach podstawowych – podejściach i metodach oraz analizie danych i algorytmów – i przechodzą dwa kursy z koszyka bardziej specjalistycznych opcji. Kurs jest oceniany za pomocą krótszych esejów i rocznej pracy doktorskiej lub projektu portfolio.
MPhil
Ten MPhil został utworzony w odpowiedzi na rozwój dziedziny humanistyki cyfrowej oraz na potrzebę radzenia sobie humanistyki z pojawiającymi się formami, praktykami i formacjami społecznymi ukształtowanymi w erze cyfrowej.
Jego celem jest poszerzenie oferty humanistycznej na poziomie podyplomowym w Cambridge, oferując drogę do interdyscyplinarnego zaangażowania oraz rozwoju nowych umiejętności i wiedzy. MPhil zapewni uczniom ustrukturyzowaną formę zaangażowania w metody cyfrowe, narzędzia, podejścia oraz orientacje krytyczne i teoretyczne. Umożliwi uczniom przeszkolonym w zakresie nauk humanistycznych lub społecznych rozwinięcie umiejętności krytycznej oraz praktycznych umiejętności i wiedzy, aby zrozumieć i zaangażować się w materiały cyfrowe i metody cyfrowe do badania spraw istotnych dla nauk humanistycznych.
MPhil umożliwi uczniom wykazanie zaawansowanego ogólnego zrozumienia humanistyki cyfrowej i powiązanych tematów przy użyciu szeregu krytycznych i teoretycznych podejść i metodologii. Studenci będą mogli wykazać się głębszą wiedzą w wybranych obszarach badawczych lub w określonych podejściach poprzez opcjonalne kursy w okresie Wielkiego Postu oraz poprzez rozszerzoną rozprawę lub portfolio. Zdobędziesz krytyczne i dobrze poinformowane zrozumienie stawek cyfrowej transformacji we współczesnym społeczeństwie oraz będziesz uczestniczyć w zaawansowanej kulturze badawczej społeczności DH w Cambridge i poza nią, uczestnicząc i przyczyniając się do seminariów badawczych, warsztatów praktycznych i metodologicznych oraz czytania grupy.
Covid-19
Nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądał świat w październiku 2022 roku. Obecnie nauczanie na Uniwersytecie Cambridge odbywa się w zależności od potrzeb zarówno online, jak i osobiście.
Rekrutacja
Program
Nauczanie
Wymagany element kursu składa się z dwóch kursów podstawowych w semestrze Michaelmas i dwóch wyborów kursów z koszyka opcji w semestrze Wielkiego Postu. Studenci są również zobowiązani do udziału w serii wykładów / warsztatów i programie seminariów badawczych, które będą prowadzone równolegle do kursów. Od studentów oczekuje się udziału w szkoleniach prowadzonych przez Bibliotekę Uniwersytecką na temat umiejętności bibliograficznych i bibliotecznych, wraz z sesjami dotyczącymi zasobów elektronicznych.
Nadzór
- 8 godzin indywidualnego nadzoru rocznie
- 48 godzin z 2 kursów podstawowych i 2 kursów fakultatywnych na rok
Seminaria
- 20 godzin seminariów badawczych rocznie
Wykłady
- 20 godzin wykładów/warsztatów rocznie
Informacja zwrotna
Każdemu studentowi zostanie przydzielony opiekun, który udziela porad w zakresie planowania rocznej pracy, a w szczególności rozprawy / portfolio. Porady dotyczące esejów pracy kursowej są udzielane przez zwołującego odpowiednią klasę i dalszy nadzór jest oferowany przez opiekuna rozprawy, który może czytać małe sekcje pracy pisemnej. Dokumentacja oferująca specyfikacje i wskazówki w odniesieniu do każdego elementu ocenianej pracy jest dostarczana studentom. Postępy są monitorowane poprzez dyskusję z każdym studentem sekcji projektowych ich dysertacji przez ich opiekuna oraz poprzez złożone prace. Krótkie, pisemne ćwiczenie, które jest składane w semestrze Michaelmas, otrzymuje informację zwrotną od przełożonego; pierwszy esej coursework, który jest składany pod koniec semestru Michaelmas, jest zwracany z dwoma komentarzami egzaminatorów na początku semestru Lent; esej Lentterm coursework jest zwracany z dwoma komentarzami egzaminatorów na początku semestru Easter. Opiekunowie piszą semestralne raporty online, do których student ma dostęp.
Jak znaleźć przełożonego
Studenci na tym stopniu mogą być nadzorowani przez członków Cambridge Digital Humanities i przez innych w Cambridge związanych lub powiązanych z CDH. Należy pamiętać, że chociaż potencjalni absolwenci mogą chcieć zapoznać się z listą zainteresowań badawczych członków wydziału, zanim zdecydują się złożyć wniosek, obowiązkiem odpowiedniej komisji jest rozważenie wniosków badawczych i dopasowanie odpowiednich opiekunów do projektów badawczych. Opiekunowie są powoływani dopiero po przyjęciu kandydata i nie mogą z góry wyznaczyć się do nadzorowania projektu.
Ocena
Praca dyplomowa
- Albo, rozprawa o długości nie większej niż 12 000 słów, złożona na koniec kursu (60% oceny końcowej)
- Lub, portfolio, składające się z rozprawy o długości nie większej niż 8000 słów i raportu z projektu o długości nie większej niż 4000 słów. Raport z projektu może zawierać raport metodologiczny i załączniki techniczne, które mogą składać się lub zawierać elementy w formacie wizualnym, cyfrowym lub innym (60% oceny końcowej).
Eseje
- Jeden esej o długości 2 000 słów odnoszący się do rozprawy lub portfolio, który jest oceniany na zasadzie zaliczenia / ponownego złożenia.
- Dwa eseje po 5 000 słów każdy. Jeden składany jest na koniec semestru Michaelmas, drugi na koniec semestru Lent. Odnoszą się one do pracy wykonywanej w ramach kursów podstawowych i opcjonalnych i każdy przyczynia się do 20% do oceny końcowej.
Wynik programu
Kontynuując
Ten MPhil przyniesie korzyści studentom pragnącym pozostać w dziedzinie DH na poziomie doktoranckim i poza nim, umożliwiając im doskonalenie umiejętności krytycznych i metodologicznych, rozwijanie nowych podejść i testowanie ich oraz specjalizację. Będzie to również korzystne dla studentów, którzy chcą przenieść swoją naukę z powrotem do dyscyplin macierzystych, ponieważ zdobędą krytyczną i praktyczną umiejętność cyfrową, aby poinformować o przyszłych badaniach.
Inne kariery, które mogą podążać za MPhil w DH mogą obejmować te w galeriach, bibliotekach, archiwach, muzeach, przemyśle kreatywnym, przemyśle mediów cyfrowych i sztuce medialnej - ponieważ studenci zdobędą krytyczne perspektywy, praktyczne umiejętności cyfrowe i metodologiczne spostrzeżenia, aby realizować te Pathways.
Studenci MPhil mogą ubiegać się o kontynuację do doktoratu z odpowiednim Wydziałem. Warunkiem akademickim kontynuacji w Cambridge jest zwykle ogólna ocena 70 lub więcej dla kursu MPhil i ocena 70 lub więcej dla rozprawy / portfolio. Mogą być również nałożone inne warunki.
O szkole
pytania
Podobne kursy
Summer School in Digital Humanities
- Antwerp, Belgia